A fost semnat contractul de finanțare pentru realizarea coridorului de mobilitate din Apahida, proiect cu rol determinant pentru facilitarea transportului alternativ.
Culoarul de mobilitate Nord va urma aliniamentul căii ferate, va conecta Piața Gării, Parcul Feroviarilor, Piața 1 Mai, strada Fabricii și zona IRA – Expo Transilvania, și va ajuta la reconversia urbanistică a vechilor platforme industriale.
Clujul face un pas istoric în infrastructura de transport public. A fost lansată licitația pentru realizarea trenului metropolitan. Cu un traseu de 48,8 km, 23 de stații, și legături strategice cu metroul și autobuzele, proiectul promite să transforme radical mobilitatea în zona metropolitană.
Trenul metropolitan, un proiect însemnat pentru Cluj din perspectiva creșterii mobilității și asigurării soluțiilor alternative de transport, este aproape de implementare.
În locul unui spațiu gri, betonat, a cărui utilitate a rămas uitată în timp, în anii ‘80, zona de nord a Clujului poate fi regenerată și transformată într-un adevărat plămân al orașului, cu cartiere moderne, eco, verzi, nu precum dormitoarele Clujului, cartierele uriașe în care betonul și griul au fost și sunt o constantă.
Acord decisiv pentru realizarea proiectului trenului metropolitan Cluj, din bani europeni. „Va contribui decisiv la fluidizarea traficului și extinderea locuirii de calitate”, spune primarul Emil Boc.
Municipiul Cluj-Napoca și Compania Națională de Căi Ferate vor încheia un parteneriat pentru realizarea proiectului trenului metropolitan pe relația Gilău - Florești - Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida.