Administrație

A fost lansată licitația pentru lucrările la trenul metropolitan. Emil Boc: „Aceasta va fi cheia dezvoltării metropolitane a Clujului”

Trenul metropolitan, un proiect însemnat pentru Cluj din perspectiva creșterii mobilității și asigurării soluțiilor alternative de transport, este aproape de implementare.

Trenul Metropolitan din Cluj intră în licitație. Emil Boc: „Aceasta va fi cheia dezvoltării metropolitane a Clujului”| Foto: monitorulcj.ro Trenul Metropolitan din Cluj intră în licitație. Emil Boc: „Aceasta va fi cheia dezvoltării metropolitane a Clujului”| Foto: monitorulcj.ro

 

 


Proiectul trenului metropolitan al Clujului intră în faza de licitații, în iunie pentru trenuri, iar în luna septembrie pentru partea de infrastructură.

 


„Noi am propus ca termen de depunere a ofertelor, 1 septembrie, anul acesta. Vom vedea dacă rămâne acest termen final după discuția cu Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, în funcție de data când se publică. Asta înseamnă că în 1 septembrie ar trebui să avem ofertele pentru realizarea infrastructurii trenului metropolitan (…) O să facem legătura între cale ferată și Aeroport - să poți merge cu trenul de la Gară la Aeroport. Facem pasaj de asemenea pe Fabricii ca să treacă oamenii prin subteran și să nu mai fie oamenii obligați să stea la trecere de cale ferată. De asemenea, stațiile care se fac în cele 8 puncte noi, sunt 8 stații noi care se creează pe acest traseu, astfel încât din 30 în 30 de minute din Jucu, Bonțida până partea asta - Baciu, Gârbău să poți ajunge mult mai repede cu trenul”, a declarat primarul Emil Boc la un post de radio local.

Marți, 27 mai, a fost publicată în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice) licitația pentru lucrările de infrastructură la proiectul trenului metropolitan.


Potrivit anunțului, termenul pentru depunerea ofertelor este 1 septembrie 2025.

Trenul Metropolitan din Cluj intră în licitație | Sursa: SEAP

Emil Boc a subliniat că acest proiect „va fi cheia dezvoltării metropolitane a Clujului” pentru că va permite realizarea de investiții în afara orașului.


„Aceasta va fi cheia dezvoltării metropolitane a Clujului. Asta va permite locuire de calitate în afară a Clujului la o distanță de 50 de kilometri, va permite realizarea de investiții în afară a Clujului, pentru că vei putea să ajungi și să ai mobilitatea din jumate în jumate de oră. Ceea ce fac alții de 20-40 de ani în Vestul Europei ne pregătim să facem acum și ne bucurăm că din nou suntem primii în România care dăm tonul unor asemenea proiecte. Va fi a doua revoluție mare a mobilității după cea cu Centura, Metroul și va duce Clujul, pentru 50 de ani, să stea așezat și să reziste la orice șoc, orice evoluție. Îi va permite să aibă viitor”, a adăugat edilul.

Proiectul Tren Metropolitan Cluj constă în introducerea unui serviciu de transport public de călători de-a lungul infrastructurii existente de cale ferată pentru localitățile beneficiare, cu 23 de puncte de îmbarcare-debarcare, dintre care cinci stații feroviare vor fi modernizate, iar alte opt stații vor fi realizate de la zero. 


Lungimea traseului de tren metropolitan va fi de 48,8 km.

De asemenea, lucrările vizează realizarea infrastructurii rutiere și pietonale, și includ patru pasaje subterane pietonale, cu un punct intermodal în zona Aeroportului (stațiile Piața 1 Mai, Fabricii de Zahăr, IRA și Aeroportul Internațional „Avram lancu”). În plus, pe traseul trenului metropolitan vor fi realizate opt parcări auto (stațiile Gârbău, Rădaia, Hoia, Dezmir, Apahida, Câmpenești, Jucu de Jos, Bonțida).

Valoarea totală a lucrărilor este evaluată la circa 250 de milioane de euro și presupune realizarea de stații, tuneluri și pasaje ce vor asigura o conectivitate crescută pentru întreaga zonă metropolitană.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Trenul metropolitan. Licitațiile pentru lucrări și achiziția de trenuri, deschise în perioada următoare. Boc: „Un proiect complex, cu o valoare de 250 de milioane de euro”.

„Primul venit, primul servit”! Cu ce orașe „se bate” Clujul pe fondurile europene pentru tren metropolitan?

Ultimele Stiri
abonare newsletter