Administrație

Toate contractele pentru electrificarea magistralei de cale ferată Cluj-Bihor, finanțate prin PNRR, au fost semnate. Pasajul de la Tăietura Turcului trebuie realizat până în 2026

Toate contractele pentru electrificarea magistralei de Cale Ferată Cluj-Oradea-Episcopia Bihor, finanțate prin PNRR, au fost semnate, potrivit anunțului făcut vineri de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Modernizare și electrificare a căii ferate Cluj-Bihor/ captură foto: CFR Infrastructură Facebook.com Modernizare și electrificare a căii ferate Cluj-Bihor/ captură foto: CFR Infrastructură Facebook.com

 

 


Aceasta după ce CFR Infrastructură a semnat un nou contract în valoare de 1,61 miliarde de lei plus TVA. 

Contractul se referă la electrificarea și modernizarea secțiunii Cluj Napoca-Aghireș, lotul 1 al a magistralei de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, în lungime de 166,2 kilometri. 


CITEȘTE ȘI:
Contractul de finanțare pentru METROUL din Cluj a fost semnat! Este cea mai mare investiție în infrastructura de transport din ultimii 30 de ani

Asocierea de constructori români și francezi trebuie să finalizeze lucrările, pe cei 30,41 de km, în 42 de luni (6 luni proiectare și 36 de luni execuția lucrărilor).

Contractul prevede inclusiv o serie de lucrări civile în stațiile CF Cluj Napoca și Aghireș, dar și în haltele de mișcare Baciu Triaj și Gârbău.


Vor fi modernizate 13 poduri, 35 podețe și 1 pasaj superior nou (Tăietura Turcului – Primăria Cluj). 

Pasajul de la Tăietura Turcului trebuie realizat până în 2026.


Vor fi construite 1 pasaj pietonal subteran în stația CF Cluj Napoca și o pasarelă pietonală în stația CF Aghireș.

Contractele pentru electrificarea întregii magistrale de Cale Ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor au ca sursă de finanțate PNRR: 9,36 miliarde de lei, fără TVA.


Traseu Cluj-Oradea în două ore

Proiectul vizează electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor şi presupune realizarea unei infrastructuri ce va permite viteze maxime cuprinse între 100 km/h şi 160 km/h, ceea ce va reduce major durata parcurgerii distanței între cele două orașe reședințe de județ. Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor conduce la realizarea unei infrastructuri feroviare optimizate.

Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe actualul tronson de cale ferată existent, cu excepţia unor zone în care este necesară mărirea razelor curbelor în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie şi asigurării parametrilor pentru circulaţia cu viteză sporită. Prin proiect se realizează 18.0 km de linie dublă nouă. Se desfiinţează trecerile la nivel care nu respectă reglementările şi se realizează pasaje denivelate.

CITEȘTE ȘI:

CFR Infrastructură a semnat contractul pentru modernizarea lotului patru a liniei ferate Cluj-Oradea. Clujenii așteaptă și noul pasaj de la Tăietura Turcului

Contractul de finanțare pentru METROUL din Cluj a fost semnat! Este cea mai mare investiție în infrastructura de transport din ultimii 30 de ani

Boc, scenariu optimist pentru pasajul de la Tăietura Turcului: „În a doua parte a anului 2023 începe construcția!”

Ultimele Stiri
abonare newsletter