Proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare Cluj - Oradea este marcat de întârzieri. Până în august 2026, doar două segmente din cele patru aflate în lucru ar putea deveni operaționale.
Ministerul Transporturilor a autorizat noi lucrări de peste 138 de milioane de euro pentru viaductele de 3 kilometri din județul Cluj, de pe secțiunea Nădășelu – Zimbor (A3).
Proiectele de transport și de dezvoltare locală, care vor fi finalizate până la sfârșitul lui august 2026, vor fi finanțate din fonduri PNRR. Pentru alte tipuri de proiecte „vitale” contractate, Guvernul Bolojan promite alte surse de finanțare europene sau naționale.
Joi, 24 iulie, pot începe lucrările la secțiunea de peste 28 km ai secțiunii Chiribiș-Biharia (A3). Investiția de 154 de miliarde de euro trebuie realizată în doi ani de zile.
Pasajul suprateran din zona Calea Baciului, care va oferi o conexiune modernă pe direcția Cluj – Zalău – Satu Mare și va fluidiza traficul din zona străzii Corneliu Coposu, se află în etapa finală a licitației.
Proiectul celor două viaducte de peste trei kilometri de la Nădășelu și Topa Mică intră în linie dreaptă. Lucrările în teren vor debuta în august 2025.
România riscă să rămână fără finanțare europeană pentru continuarea proiectelor de infrastructură. Segmentul Nădășelu - Poarta Sălajului, realizat în proporție de 80%, riscă să rămână fără bani din PNRR.
Calea ferată Cluj-Oradea și secțiunea Nădășelu - Poarta Sălajului, parte din Autostrada Transilvania, nu vor pierde banii din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), potrivit Ministerului Transporturilor.