Proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare Cluj - Oradea este marcat de întârzieri. Până în august 2026, doar două segmente din cele patru aflate în lucru ar putea deveni operaționale.
Lucrările de modernizare a căii ferate Cluj-Oradea, pe o distanță de peste 166 km, avansează modest, iar segmentul Poieni-Aleșd nu are autorizație de construire emisă pe întreg traseul. „România va pierde bani europeni de pe acest coridor feroviar”, avertizează Asociația Pro Infrastructura.
Preotul Ciprian Mega este acuzat de Episcopia Ortodoxă a Oradiei că a fost „plantat” în Biserica Ortodoxă Română de ruși și „slujește altor interese decât cele ale Bisericii şi ale Ţării în care îşi duce traiul”. El a fost suspendat pentru 30 de zile.
CFR SA mai face un pas pentru modernizărea liniei de cale ferată Cluj-Oradea, prin lansarea licitației de achiziție a serviciilor topo-cadastrale necesare pentru exproprierea terenurilor aferente lucrărilor.
Zeci de imobile proprietate privată sau aflate în proprietate publică vor fi expropriate pentru continuarea lucrărilor de reabilitare și electrificare a liniei de cale ferată Cluj-Oradea-Episcopia Bihor.
Noi trenuri electrice vor deservi călătorii clujeni pe traseele Cluj-Craiova, Cluj-Brașov sau Cluj-Oradea, după încheierea lucrărilor de modernizare și electrificare a liniilor de cale ferată.