Politică

CFR Infrastructură a semnat contractul pentru modernizarea lotului patru a liniei ferate Cluj-Oradea. Clujenii așteaptă și noul pasaj de la Tăietura Turcului

CFR Infrastructură și constructorul Astaldi (Italia) au semnat miercuri, contractul de 2,4 miliarde lei pentru reabilitarea și electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca-Episcopia Bihor. Un proiect însemnat pentru clujeni, întrucât acesta prevede și construirea viitorului pasaj de pe Tăietura Turcului.

A fost semnat contractul pentru modernizarea liniei ferate Cluj-Episcopia Bihor/ captură foto CFR Infrastructură Facebook.com

 

 


Monitorulcj.ro semnala recent că Asocierea Railworks a fost desemnată de CFR câştigător al contractului pentru electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca - Aghireş, primul lot din proiectul de electrificare a liniei de cale ferată Cluj - Oradea - Episcopia Bihor.

Și cel de-al patrulea lot al proiectului are, mai nou contractul semnat. 


„CFR SA a semnat contractul în valoare de 2,41 MILIARDE lei, pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviarepentru LOTUL 4 ALEȘD - FRONTIERĂ, aferent obiectivului de investiții “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil”, arată reprezentanții CFR Infrastructură. 

Semnarea contractului pentru modernizarea liniei ferate Cluj-Napoca-Oradea/ foto CFR Infrastructură Facebook.com

Valoare contract (proiectare și execuție) - 2,41 MILIARDE lei


Finanțare: fonduri nerambursabile PNRR

Durată implementare contract: 42 de luni (6 luni proiectare și 36 luni execuție)


Constructor: Asocierea Webuild SPA - Impresa Pizzarotti & C SPA - Salcef SPA Cluj Napoca-Episcopia Bihor Lot 4.

Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca, Oradea şi vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului.


Obiectivul general al proiectului de electrificare și reabilitare a liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (166,7 km):

  • creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 160 km/h și 120 km/h pe întregul tronson.

Linia de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

 

Modernizarea pasajului de la Tăietura Turcului, așteptată de clujeni

Construirea pasajului peste calea ferată pe Tăietura Turcului, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, trebuie realizată până în 2026 și face parte din primul lot al proiectului prin care se va descongestiona traficul în zonă.

Proiectul pentru electrificarea căii ferate Cluj-Episcopia Bihor, care prevede și construirea viitorului pasaj de pe Tăietura Turcului, va fi finanțat din bani de la Uniunea Europeană, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).  Obiectivul are prevăzută suma de 1,5 miliarde de euro în PNRR, din care circa 25 de milioane de euro vor fi alocați pentru realizarea pasajului care ar descongestiona traficul din zonă. Pasajul ce se lasă așteptat de ani buni va trebui finalizat până în vara anului 2026, a mai arătat viceprimarul, acesta fiind termenul limită pentru investițiile suportate din PNRR. În caz contrar, CFR trebuie să înapoieze banii Uniunii Europene.

După un blocaj cauzat o contestație, în luna mai a acestui an, CFR SA a anunțat că 19 firme au depus oferte pentru contractul de electrificare a căii ferate Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră, în lungime de 166,2 kilometri. Pe primul lot a acestei linii se află și pasajul din zona Tetarom I, unde au depus oferte 5 operatori economici. Obiectivul general al proiectului constă în electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h pe întregul tronson.

CITEȘTE ȘI:

19 oferte depuse pentru electrificarea căii ferate Cluj - Oradea - Episcopia Bihor!

Aproape 100 de case vor fi dărâmate pentru electrificarea căii ferate Cluj-Oradea. 45,5 milioane de lei pentru despăgubiri

Cine va construi pasajul de pe Tăietura Turcului? CFR a desemnat câștigătorul primului lot al căii ferate Cluj Napoca - Oradea

Ultimele Stiri
abonare newsletter