Administrație

Asociația Pro Infrastructură: „Sunt patru constructori serioși pe infrastructură mare în România, alții sunt «la furat»”

Doar patru constructori pe infrastructura mare ar fi serioși și ar urmări realizarea unor lucrări de calitate și respectarea termenelor, spune reprezentantul Asociației Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea.

Doar patru constructori pe infrastructura mare ar fi serioși și ar urmări realizarea unor lucrări de calitate și respectarea termenelor. FOTO: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură Doar patru constructori pe infrastructura mare ar fi serioși și ar urmări realizarea unor lucrări de calitate și respectarea termenelor. FOTO: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură

 

 


Ionuţ Ciurea afirmă că în România există patru mari antreprenori care lucrează la proiecte mari de infrastructură şi care sunt serioşi. El vorbeşte despre alte două categorii care au relaţii contractuale cu statul pentru realizarea de infrastructură rutieră: cei care îşi onorează contractele în alte state, dar nu şi în România, respectiv alţii veniţi „la furat”, care încheie contracte de pe urma cărora vor să scoată bani, fără a executa lucrările.

 


„La noi, în domeniul ăsta s-a întâlnit hoţul cu prostul. Pentru că sunt patru constructori serioşi în România – pe infrastructură mare, antreprenori mari, vorbesc, nu sunt contractori, pentru că mai sunt şi acolo – sunt patru feciori mari şi laţi. În România există doar patru companii constructoare mari, antreprenori generali mari care îşi respectă contractul. 

Citiți știrile monitorulcj.ro și pe Google News

Câţiva sunt într-un grup select că mai inaugurează şi autostrăzi înainte de termen şi reuşesc pentru că au putere financiară fie aici, în România, fie mai ales în ţara mamă sau la nivel european, să pună bani de la ei, să facă autostrada şi după aceea să-şi recupereze banii din celebrele claim-uri, revendicări pe care le plăteşte tot România şi alea nu sunt decontate de la Bruxelles. Dar măcar fac autostrada”, a afirmat Ionuţ Ciurea într-o emisiune Digi24.


De ce se blochează deseori lucrările la autostrăzi?

Ciurea a vorbit despre alte două categorii de firme implicate în construcţia de drumuri: cele care la primele dificultăți rămân fără resurse financiare și blochează lucrările, respectiv cei care vin doar „la furat”.

„Ceilalţi, care sunt neserioşi, în momentul în care s-au blocat în teren din diverse motive, birocratice sau că ţin lucrurile astea de ei – nu au putere financiară să finanţeze pe termen scurt, nu au motorină să-şi transporte pământul pe care să-l pună pe autostradă – în momentul ăla se blochează totul. Nici nu mai vorbesc de management, mai ales că sunt mulţi prezenţi în România care sunt prezenţi la nivel internaţional, dar la nivel internaţional fac treabă, la ei în ţară fac treabă. De ce? Pentru că sunt alte state, mai serioase decât statul român. Şi sunt alţii care sunt la furat, care în loc să facă treabă nu ştiu cum să tragă mai tare de contracte, de fiecare chichiţă, să vină aici să facă claim-uri, eventual să nu facă nimic”, a mai spus Ciurea.


El a adăugat că, în opinia sa, aceste din urmă firme plătesc mai mulţi avocaţi decât ingineri sau şoferi de basculantă.

CITEȘTE ȘI:

După „înțepăturile” la adresa lui Boc, Drulă vine la Cluj. Va inspecta o porțiune de autostradă

Guvernul a aprobat drumul expres ce va lega Clujul la Autostrada Transilvania. Boc: „Va scoate traficul din zona Baciu și B-dul Muncii”

Ultimele Stiri
abonare newsletter