Administrație

Guvernul a aprobat drumul expres ce va lega Clujul la Autostrada Transilvania. Boc: „Va scoate traficul din zona Baciu și B-dul Muncii”

Guvernul a aprobat joi indicatorii tehnico-economici pentru proiectul drumului expres ce va conecta Clujul la Autostrada Transilvania. Următorul pas este licitația pentru execuția șoselei.

Guvernul a aprobat drumul expres ce va lega Clujul la Autostrada Transilvania / Foto: Dan Tarcea Guvernul a aprobat drumul expres ce va lega Clujul la Autostrada Transilvania / Foto: Dan Tarcea

 

 


Emil Boc a anunțat că Guvernul are pe masă proiectul drumului expres ce va lega Clujul la Autostrada Transilvania și că acesta va fi aprobat azi.

 


După aprobarea investiției în Guvern, Compania de Drumuri poate lansa licitația pentru execuția șoselei.

 


Citiți știrile monitorulcj.ro și pe Google News
 

 

De asemenea, primarul municipiului Cluj-Napoca este încrezător în acest proiect, despre care spune că „va scoate o grămadă de trafic” din zona Baciu - Bulevardul Muncii:


„Avem o veste bună astăzi! În Guvern e pe ordinea de zi aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru conectarea Clujului la autostradă (…) după ce se publică în Monitorul Oficial se poate trece la etapa de organizare a licitației și de execuție a lucrărilor.  Aceasta este o lucrare importantă a Clujului de conectare la autostradă care va scoate o grămadă de trafic de pe zona Baciu - Bulevardul Muncii din Cluj-Napoca. Traficul va merge direct pe centura Vâlcele – Apahida pentru cei care vor să meargă în Maramureș sau Bistrița. Este un pas important”, a declarat Emil Boc la o emisiune radio.

Ulterior, viceprimarul Dan Tarcea a anunțat că drumul expres a fost aprobat oficial de Guvern:


În ședința de guvern de azi au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru realizarea obiectivului de investiţii «Drum expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (Zona Turda) și Drum Național DN1 (Zona Tureni)», următoarea etapă fiind lansarea licitației privind executarea acestui obiectiv. Votul de azi reprezintă un pas important pentru decongestionarea traficului clujean. Acest segment de drum  va asigura legătura dintre două căi principale de transport din județul Cluj și anume: conexiunea dintre autostrada A3 (Turda) și drumul național  european DN1/E81 pe raza Tureni”, a anunțat viceprimarul Dan Tarcea pe Facebook.

Despre drumul expres care va lega Clujul la Autostrada Transilvania

Potrivit proiectului de hotărâre, Drumul Expres care va face legătura între Autostrada Transilvania și Tureni (DN 1) va costa 663 de milioane de lei și va fi realizat în 18 luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor. Drumul expres cu o lungime de circa 5 kilometri va avea o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens. Pe această șosea sunt prevăzute 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.

Acest drum expres este necesar pentru asigurarea unei legături mai rapide pentru accesul în Municipiul Cluj-Napoca din Autostrada Transilvania, în prezent accesul fiind posibil prin municipiul Turda (zona de Sud) sau prin Vest, prin Floreşti şi DN 1, unul dintre cele mai aglomerate tronsoane din România).

La intersecția cu DN 1 va fi prevăzut un nod rutier tip trompetă. Traseul în plan: începe din autostrada A3, unde este amenajat un nod rutier tip trompetă simplă ce este prevăzut cu bretele de intrare ieșire cu câte două benzi pe sens:

  • bretea Gilău – Tureni – lungime = 1.487 m;
  • bretea Tureni – Turda – lungime = 1.052 m;
  • bretea Turda – Tureni – lungime = 1.297 m;
  • bretea Tureni – Gilău – lungime = 1.189 m.

Traseul sub-traversează autostrada A3 la km 1+000 pe sub pasajul existent al autostrăzii de la km A3 21+880, intersectează drumul județean DJ 103Z la km 3+087, câteva drumuri agricole/vicinale la km 0+260, km 0+400, km 2+850, km 3+620, km 3+640, km 3+870, km 4+270, km 4+525, km 4+560, unele necesitând restabilirea traseului, și traversează râul Valea Racilor la km 4+410 printr-un viaduct. Între km 0+640 – km 1+350, traseul se suprapune peste râul Negroteasa, care se va devia pe o lungime de 1033 m.

Drumul expres intersectează drumul național DN 1 la km 457+750 unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier tip trompetă simplă, având prevăzute bretele de intrare – ieșire cu câte două benzi pe sens pe relațiile Cluj-A3 și A3-Cluj, iar pe relațiile Turda-A3, A3-Turda bretelele vor fi prevăzute cu câte o bandă pe sens:

  • Nod DN 1 – Bretea A3 – Cluj – lungime = 756 m;
  • Nod DN 1 – Bretea Cluj – A3 – lungime = 833 m;
  • Nod DN 1 – Bretea A3 – Turda – lungime = 548 m;
  • Nod DN 1 – Bretea Turda – A3 – lungime = 612 m.

Lungimea totală a bretelelor la nodul cu DN1 este de 2,748 kilometri, potrivit ministerului de resort.

CITEȘTE ȘI:

Drumul expres ce va lega Clujul la Autostrada Transilvania va costa 663 milioane de lei! Durata de execuție, de 18 luni

Lucrările pe şantierul Secţiunii Nuşfalău-Suplacu de Barcău Autostrada Transilvania au ajuns la un stadiu fizic de 28%

Ultimele Stiri
abonare newsletter