Actualitate

Menținerea trecerii la nivel cu calea ferată în cazul pasajului de la Tăietura Turcului, soluție periculoasă pentru pietoni. „Își vor risca viața într-un soi de haltă rurală”.

Păstrarea trecerii la nivel cu calea ferată în zona Tăietura Turcului ar putea reprezenta o soluție cu „potențial mortal”.

Subtraversare, propusă pentru pietoni, cicliști și persoane cu dizabilități, pe Tăietura Turcului. FOTO: Facebook/ Asociația Pro Infrastructura Subtraversare, propusă pentru pietoni, cicliști și persoane cu dizabilități, pe Tăietura Turcului. FOTO: Facebook/ Asociația Pro Infrastructura

 

 


Asociația Pro Infrastructură (API) atrage atenția asupra riscurilor la care vor fi expuși pietonii și bicicliștii în cazul menținerii trecerii la nivel cu calea ferată din zona pasajului rutier Tăietura Turcului. De altfel, nu este prima dată când proiectul din zona Tetarom, un pasaj rutier așteptat de clujeni, este criticat de membrii asociației. 

 


În decembrie 2022, edilul Emil Boc anunța că execuția propriu-zisă a lucrărilor la pasajul rutier de la Tăietura Turcului ar putea începe spre finalul acestui an

Ministerul Transporturilor urmează să emită autorizația de construcție pentru pasajul Tăietura Turcului. Soluția autorităților, prin menținerea trecerii la nivel cu calea ferată, este criticată de reprezentanții Asociației Pro Infrastructura, care propun abordări alternative, precum realizarea unor subtraversări pentru pietoni.  


„Ministerul Transporturilor va emite în curând Autorizația de Construire (AC) pentru una dintre cele mai mari aberații post-decembriste în materie de infrastructură: păstrarea unei treceri la nivel cu potențial mortal concomitent cu execuția unui pasaj rutier nou în buricul Clujului. (…).

Am explicat riscurile mortale pe care le aduce prostia menținerii trecerii la nivel, mai ales în contextul în care acolo este stație/gară în proiectul trenului metropolitan, și beneficiile aduse de soluția salvatoare: SUBtraversarea dedicată pietonilor și cicliștilor și DESFIINȚAREA trecerii la nivel, adică a conflictului de trafic rutier-feroviar-pietonal”, avertizează membrii asociației, prin intermediul unui mesaj publicat pe pagina de Facebook. 


„Riscăm situații tragice”

Pasajul peste calea ferată, în zona Tăieturii Turcului, aflat în faza de proiectare, va aduce o soluție de lungă durată la problema ambuteiajelor din zonă. Încă din vara lui 2023, decizia de a menține trecerea la nivel a fost criticată de specialiștii în domeniu. 

„Ne ducem încet către un dezastru sau cel puțin vom avea o lucrare ce nu va avea nicio utilitate pentru Cluj. După cum arată și cei de la Pro Infrastructura, riscăm să avem situații tragice, dacă se va implementa soluția promovată de CFR. 


E obligatoriu ca toată lumea să înțeleagă importanța pasajului de la Tăietura Turcului pentru clujeni”, a declarat deputatul USR de Cluj, Viorel Băltărețu. 

De altfel, deputatul clujean a făcut o interpelare către ministerul Transporturilor prin care solicita clarificări cu privire la siguranța pietonilor, dar și ai viitorilor pasageri ai trenului metropolitan în condițiile realizării pasajului superior din zona Tăietura Turcului. 

CITEȘTE ȘI: 
Viorel Băltărețu, USR Cluj: „Proiectul pasajului de pe Tăietura Turcului e neviabil”

Potrivit ministerului de profil, momentan nu este disponibilă varianta finală a soluției tehnice pentru pasajul din zona Tetarom.

„În acest moment nu este disponibilă varianta finală a soluției tehnice pentru Pasajul Superior Rutier de la Tăietura Turcului.

Execuția lucrărilor la trecerea la nivel cu calea ferată de în zona Tăietura Turcului, situată între stațiile Cluj-Napoca și Baciu Triaj face parte din contractul aferent Lotului 1 de lucrări, Cluj-Napoca – Aghireş, al proiectului de reabilitare a liniei.

Referitor la proiectul de tren metropolitan dezvoltat pe raza Sucursalei Regionale CF Cluj, menționăm faptuł că specialiștii din cadrul SRCF Cluj au acordat suport tehnic, atât Primăriei Cluj-Napoca, pentru proiectul Trenul Metropolitan, cât şi Consiliului Județean Bihor, pentru proiectul Tram Train Oradea.

Precizăm faptul că trecerea la nivel de de cale ferată din zona Tăietura Turcului va fi prevăzută cu dale elastice, iar suprafața acesteia va fi extinsă pentru amenajarea de trotuare şi piste pentru biciclete, în vederea asigurării mobilității pasagerilor care vor călători cu trenul Metropolitan Cluj”, se arată în răspunsul ministerului Transporturilor la solicitarea deputatului Viorel Băltărețu. 

„Orașele civilizate elimină trecerile la nivel”

Proiectul viitorului tren metropolitan prevede realizarea a două peroane în zona Tetarom, cu trecere la nivelul căii ferate. În acest context, pietonii, cicliștii, precum și persoanele cu dizabilități vor fi nevoite să treacă peste șine pentru a ajunge pe celălat sens. 

„Orașele civilizate elimină trecerile la nivel cu calea ferată. Nu și Cluj-Napoca. Proiectul de reabilitare a liniei Cluj-Episcopia Bihor prevede un pasaj rutier nou la celebra Tăietură a Turcului, dar păstrează și trecerea la nivel! Așadar, șoferii primesc un viaduct rapid și sigur, iar «loserii» de pietoni și «hipsterii» care vor transport verde cu trenul metropolitan sunt lăsați să-și riște viața”, avertizau reprezentanții API în vara acestui an. 

CITEȘTE ȘI: 
SUBTRAVERSARE, propusă pentru pietoni, cicliști și persoane cu dizabilități, pe Tăietura Turcului: „Orașele civilizate elimină trecerile la nivel”

Alternativa ar putea fi reprezentată de realizarea unei subtraversări în zona Tetarom, pentru a asigura circulația în siguranță a pietonilor, cicliștilor și persoanelor cu dizabilități.

Implementarea unei subtraversări poate fi decisă, în ultimă instanță, de ministerul Transporturilor. 

„Este doar o chestiune de timp până când  «soluția» avizată la Tăietura Turcului își va lua tributul de vieți omenești”, avertizează API. 

Însă, soluția realizării pasajului rutier superior din zona Tăietura Turcului, prin  păstrarea la sol a trecerii la nivel va fi cel mai probabil menținută. 

La finalul anului trecut, România a semnat contractele pentru proiectarea și execuția lucrărilor de electrificare și reabilitare a liniei Cluj-Napoca-Oradea-Episcopia Bihor (166,7 km), în valoare de 7,68 miliarde de lei. Lucrările ar urma să se finalizeze în 2026.

Modernizarea pasajului de la Tăietura Turcului, un obiectiv solicitat și așteptat de clujeni, este parte a contractului de reabilitare a liniei de cale ferată Cluj-Bihor.

 Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

SUBTRAVERSARE, propusă pentru pietoni, cicliști și persoane cu dizabilități, pe Tăietura Turcului: „Orașele civilizate elimină trecerile la nivel”

Ungaria a ajuns cu electrificarea căii ferate la graniță, România vrea să încheie proiectele de infrastructură feroviară abia în 2026

Ultimele Stiri
abonare newsletter