În locul unui spațiu gri, betonat, a cărui utilitate a rămas uitată în timp, în anii ‘80, zona de nord a Clujului poate fi regenerată și transformată într-un adevărat plămân al orașului, cu cartiere moderne, eco, verzi, nu precum dormitoarele Clujului, cartierele uriașe în care betonul și griul au fost și sunt o constantă.
Suntem la începutul unei transformări radicale a zonei industriale din nordul orașului, unde numeroase platforme industriale vor deveni zone mixte de tip rezidențial-comercial-birouri.
Atracţia pentru mall-uri rămâne puternică în rândul consumatorilor, iar suma medie cheltuită într-o vizită în centrele comerciale a crescut cu peste 10% în 2025.
Proiectul din zona strada Plevnei - Pod IRA creează mii de locuri de muncă și demonstrează că regenerarea urbană nu înseamnă doar modernizare arhitecturală, ci și un motor economic major.
Una dintre clădirile cu valoare arhitecturală de pe fosta platformă Carbochim este în proces de restaurare și consolidare în cadrul proiectului mixed-use RIVUS.
Primăria Cluj-Napoca a început o nouă etapă de desființare a garajelor inestetice din spatele blocurilor, trimițând 220 de somații proprietarilor de pe mai multe străzi din oraș.
Această zonă, cu un trecut industrial puternic, a rămas într-o stare de semi-abandon și nu s-a integrat până acum coerent în dezvoltarea orașului modern.
Unul dintre cele mai mari proiecte de reconversie urbană din Cluj vine cu o inițiativă inedită menită să îi apropie pe oameni de viitorul orașului lor.