Ştiri din Transilvania

Contract de aproape 6 milioane de euro pentru supervizarea lucrărilor de pe A3. Județul Cluj are unul dintre cele mai dificile segmente de autostradă

CNAIR a semnat un contract de 5,8 milioane de euro pentru supervizarea lucrărilor pentru o secțiune de 30 de km a Autostrăzii Transilvania, segment desfășurat de-a lungul județului Cluj și cu un grad sporit de dificultate din cauza reliefului.

Lot Autostrada A 3/ captură foto: Asociația Prof Infrastructură Facebook.com Lot Autostrada A 3/ captură foto: Asociația Prof Infrastructură Facebook.com

 

 


Pe Autostrada A3 Transilvania, se lucrează pe patru loturi, pe aproximativ 70 de kilometri. Contractele sunt atribuite firmelor UMB (Nădășelu-Zimbor și Zimbor-Poarta Sălajului), Strabag-Geiger (Chețani-Câmpia Turzii) și Nurol (Nușfalău-Suplacu de Barcău).

 


Compania Egis a semnat un contract de 5,8 milioane de euro cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pentru a asigura servicii suplimentare de supervizare a proiectării şi execuţiei unor subsecţiuni, totalizând 30 de kilometri, ale autostrăzii Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea, între Nădăşelu şi Zimbor, potrivit Agerpres.ro

Subsecţiunile 3A2 şi 3B1 sunt proiectate pentru o viteză de 120 km/h. Întreaga subsecţiune 3A2 se întinde pe teritoriul administrativ al judeţului Cluj, traversând localităţile Gârbău (km 8+700 - km 13+100) şi Sinpaul (km 13+100 - km 25+500), în timp ce subsecţiunea 3B1 traversează teritoriul administrativ al judeţelor Cluj şi Sălaj, în localităţile Sinpaul (km 0+000 - km 0+920) şi Zimbor (km 0+920- km 13+260).

Cele două subsecţiuni ale acestui proiect de autostradă de importanţă strategică pentru România sunt deosebit de dificile din punct de vedere tehnic, deoarece traversează o varietate de tipuri de teren, de la câmpii şi văi până la dealuri şi munţi, şi implică lucrări de structuri şi de consolidare complexe, cum ar fi un număr mare de viaducte, pasaje şi poduri, precum şi ziduri de sprijin şi consolidare a terenului prin piloţi foraţi.

Contractul se referă la servicii de supervizare de înaltă calitate pentru asigurarea respectării obligaţiilor contractuale de către antreprenor, inclusiv utilizarea corectă a fondurilor, precum şi implementarea generală în termene, la calitatea şi în bugetul optim aşteptate.

„Egis a fost desemnată de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - CNAIR SA să supervizeze lucrările din 'Contractul de Proiectare şi Construcţie a autostrăzii Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea, subsecţiunea 3A2: Nădăşelu - Mihăileşti (km 8+700 - km 25+500) şi subsecţiunea 3B1: Mihăileşti- Zimbor (km 0+000- km 13+260)'. 

În a doua jumătate a lunii noiembrie, Egis a semnat un contract de 5,8 milioane de euro cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, pentru a asigura servicii suplimentare de supervizare a proiectării şi execuţiei unor subsecţiuni, totalizând 30 km, ale autostrăzii Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea, între Nădăşelu şi Zimbor”, arată sursa citată. 

Prezentă în România din 1996, Egis oferă servicii de inginerie şi consultanţă pentru proiecte mari şi diverse în toată ţara.


„Acest nou contract de supervizare se adaugă altor misiuni pe care compania noastră le are de îndeplinit pe alte două subsecţiuni ale autostrăzii Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea, ceea ce face lucrurile mai interesante pe măsură ce contribuţia noastră în cadrul proiectului devine tot mai importantă în fiecare zi. Cu un astfel de portofoliu, suntem nerăbdători să atragem în astfel de proiecte ingineri cat mai experimentaţi", a spus Manuela Copcea, manager al Departamentului de Supervizare şi Management de Proiect din cadrul Egis în România.

Durata contractului este de 36 de luni pentru supervizarea activităţilor de proiectare şi construcţie a lucrărilor de autostradă, la care se adaugă durata supervizării în perioada de garanţie a lucrărilor.

În acest moment, România are 451 kilometri de autostradă și drum expres contractați pentru lucrări cu o valoare totală de aproape 5,9 miliarde euro, construiți de 11 antreprenori generali și asocieri.

CITEȘTE ȘI:

Un lot al A3, „ținut în loc” de CNAIR? „UMB, motivat să finalizeze Nădășelu-Zimbor în 2023. Asta dacă și CNAIR își face datoria” - VIDEO

Stadiul LA ZI al lucrărilor de pe Autostrada Transilvania. Care sunt loturile cele mai avansate și care „bat pasul pe loc”?

Ultimele Stiri
abonare newsletter