Administrație

Proiectul METROULUI: Lucrările de supervizare, pentru cel puțin 10 ani. „Pregătim municipiul pentru următorii zeci de ani, vom intra într-o altă ligă a orașelor”

Perioada realizării metroului din Cluj este de cel puțin 10 ani de zile, după cum și lucrările de supervizare a proiectului cuprind un termen similar. Municipiul Cluj-Napoca pregătește etapa semnării contractelor pentru viitorul metrou.

Metroul Cluj-Florești, un proiect complex/Foto: Emil Boc Facebook.com Metroul Cluj-Florești, un proiect complex/Foto: Emil Boc Facebook.com

 

 


Premierul Nicolae Ciucă a avansat, luni, data de 25 Mai 2023 pentru semnarea contractelor pentru proiectul metroului din Cluj. 

 


Viceprimarul Dan Tarcea arată că data exactă urmează să fie stabilită în curând, însă metroul din Cluj îndeplinește toate condițiile, inclusiv pentru obținerea finanțării din PNRR, pentru a fi realizat. 

De altfel, proiectul metroului este dezvoltat în coerență cu celălalt proiect însemnat al Clujului, precum centura metropolitană, potrivit asigurărilor oferite de administrația locală. 


„Este o veste foarte bună pentru comunitatea noastră. 

Data exactă de semnare a contractului urmează să fie stabilită ulterior, pentru că mai sunt necesare câteva comunicări.


Dar este posibilă data de 25 pentru semnarea acestui contract. Oricum, este în jurul datei de 25. Data exactă va fi comunicată oficial de către noi și de către premierul României. 

Ne bucurăm foarte tare că acest proiect poate să meargă mai departe, așa cum am mai spus că alături de centura metropolitană este un proiect extrem de important care va duce Clujul la următoarea etapă de dezvoltare.


Practic, vom pregăti orașul pentru următorii zeci de ani, vom intra într-o altă ligă a orașelor din toate punctele de vedere, a mobilității, a poluării, a diminuării traficului din oraș și crearea alternativelor de circulație pentru cetățeni. 

Până astăzi nu s-a inventat o altă soluție de mobilitate mai bună decât cea cu metroul și, evident, centurile de ocolire ale orașului. 

Centura metropolitană este plecată la drum pe toate cele trei tronsoane, iar termenul de depunere a ofertelor pentru celelalte două tronsoane de aproape 950 de milioane de euro este data de 12 Mai, au fost făcute mai multe solicitări de prelungire a acestui termen și am dat curs acestei solicitări, pentru a avea timp firmele să-și pregătească ofertele temeinic și să poată fi validate de Comisia de evaluare”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea, marți, în cadrul unei intervenții radio. 

Proiectul metroului a înregistrat o contestație, pe motive tehnice, câștigată de Primărie la CNSC. 

Contractul de aproape două miliarde de euro pentru proiectarea și execuția magistralei M1 la Cluj-Napoca poate fi semnat cu Asocierea Gulermak – Alstom după ce contestația Dogus a fost respinsă.

Un proiect pentru un deceniu

Lucrările de supervizare la proiectul metroului ar putea dura cel puțin zece ani de zile, după cum vor evolua lucrările pe șantier, la construcția propriu-zisă a magistralei de metrou. 

„Sunt lucrări de mare anvergură, astfel că aceste lucrări de supervizare se intind pe o durată de cel puțin zece ani, după cum durează și perioada construcției metroului. 

Sunt componente extrem de grele, cu bani multi, este una dintre cele mai mari lucrări de investiții făcută în ultimii 30 de ani în Româna, cu 2,8 miliarde de euro. 

Toate elementele sunt în grafic, și în ceea ce priovește PNRR-ul, și în privința semnării celorlalte documente.

Deci, în acest moment suntem în grafic cu tot ceea ce înseamnă componenta de metrou, cu jaloanele din PNRR”, a susținut viceprimarul Dan Tarcea.

Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a câștigat contractul cu o ofertă de 9 miliarde de lei. Contractul pentru Magistrala de 21 de kilometri și 19 stații are o durată de 96 de luni și are 300 de milioane de euro finanțare prin PNRR. Ministerul Transporturilor asigură finanțarea de la bugetul de stat, fonduri europene, dar și Primăria Cluj-Napoca va avea o contribuție de la bugetul local.

Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Ce se mai „aude” despre metroul din Cluj? Boc: „Este în grafic din toate punctele de vedere”

Banca Mondială. „Risc critic” ca România să rateze proiecte din PNRR – metroul de la Cluj și cele 27 de spitale noi

Premier: „Pe 25 mai se semnează contractele pentru metroul de la Cluj”. Ordonanța pentru spitale - în circuit

12 mai, noul termen pentru depunerea ofertelor la centura metropolitană. Contracte de 3 mld. lei

Ultimele Stiri
abonare newsletter