Administrație

12 mai, noul termen pentru depunerea ofertelor la centura metropolitană. Contracte de 3 mld. lei

Ofertele la contractele pentru proiectarea și execuția loturile 2 și 3 ale Centurii Metropolitane Cluj pot fi depuse până pe 12 mai, noul termen pe care l-a stabilit primăria după o nouă prelungire a termenului-limită.

Emil Boc explică zonele pe unde va trece centura metropolitană. Sursă foto Facebook Emil Boc Emil Boc explică zonele pe unde va trece centura metropolitană. Sursă foto Facebook Emil Boc

 

Licitațiile pentru cei 24 de kilometri de Drum Expres care includ și un tunel de 490 de metri au fost lansate în SEAP la sfârșitul lunii februarie și aveau termen-inițial pentru depunerea candidaturilor 6 aprilie, prelungit pentru vineri, 28 aprilie și ulterior pentru 12 mai.


„Notificare. Dată publicare: 26.04.2023. Precizăm că este în publicare erata de decalare termen depunere oferte; noul termen de depunere oferte este 12.05 ora 15.00, în SEAP”, se arată în documentație.

CITEȘTE ȘI: Șase oferte pentru primul tronson al Centurii Metropolitane. Emil Boc: „E cel mai complex proiect din România”

Pentru Lotul 2, de la km 14 Nod Florești (DN 1) până la km 24 Nod Calea Turzii valoarea contractului din SEAP pentru cei 10 km este cuprinsă între 1,9 și 2,1 miliarde lei.


„Proiectare și execuție lucrări: «Drum TransRegio Feleac TR 35- Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură “ Faza I – Centura Metropolitană TR 35 şi Drumuri de legătură, TRONSON 2 – TR35 de la km 14+747 (nod 5 Florești) până la km 24+365 (Nod 10 Calea Turzii)». Ofertele pot fi depuse până pe 5 aprilie 2023. Prețul ofertei reprezintă 51 % din puctajul total, 15 % perioada de garanție peste cei 5 ani minimum restul procentelor fiind experiența pentru managerul de contract/echipa de proiectare/inginer de drumuri și structuri. Perioada de proiectare este de 8 luni, iar execuția de 40 de luni.

Lungimea Tronsonului 2, care face obiectul prezentei documentatii este de 9,618 km. Drum nou: Centura metropolitană, drumuri de legătură si bretele noduri, 29,871 km din care: Centura Metropolitana 9,618 km; Drumuri de legătură 13,869 km; Bretele noduri rutiere 6,384 km; Noduri rutiere 5 bucăți; Piste de biciclete 16,045 km; Structuri 37 bucăți; Tuneluri 5 bucăți. Acest tronson începe de la km 14+747 a Centurii Metropolitane în zona nodului 5 din Florești.  În Cluj, traseul trece prin partea sudică a intravilanului (direcție vest-est, Mănăștur-Bucium și Someșeni-Selgros): nod Cora, Pădurea Mănășturului. În zona de intrare în «Pădurea Mănășturului» s-a prevăzut lungirea traseului în zona de intersecție cu drumul județean DJ107R, ceea ce a condus la ocolirea bazei de agreement Unirea și la reducerea declivității. În continuare drumul continuă spre “Pădurea Făgetului” până la intersecția cu DN1 în Feleac. Traseul trece la limita nordică a extravilanului, în zona străzii Calea Turzii. Pe acest sector au fost prevăzute 2 tunele. În prima secțiune, tunelul are lungimea de 490m iar cea de-a doua secțiune, pe firul 1 (partea dreaptă) având lungimea de 370m iar pe firul 2 (partea stângă) cu lungimea de 380m. Declivitatea maximă în tunel s-a limitat la 5% conform normelor. Tronsonul 2 se incheie la km 24+365 in zona Nodului 10 de pe  Calea Turzii.


Pentru Lotul 3, de la Nod 10 Calea Turzii până la nodul 18, intersecția cu Centura Cluj Est, valoarea contractului din SEAP pentru cei 14 km. este cuprinsă între 1,2 și 1,35 miliarde lei: „Proiectare și execuție lucrări: «Drum TransRegio Feleac TR 35- Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură» Faza I – Centura Metropolitană TR 35 şi Drumuri de legătură, TRONSON 3 – TR35 de la km 24+365 (Nod 10 Calea Turzii) până la 38+418 (Nod 18 -VOCE)”.

„Lungimea Tronsonului 3 care face obiectul prezentei este de 14053 m. Drum nou: Centura metropolitană, drumuri de legătură si bretele noduri, 30,017 km din care: Centura Metropolitană 14,053 km; Drumuri de legătură 3,131 km; Bretele noduri rutiere 12,833 km; Noduri rutiere 9 bucăți; Piste de biciclete 14,3 km; Structuri 57 bucăți; Centru întreținere și Coordonare 1; bucăți; Spații Servicii tip S3 1 bucăți; Parcări Scurta Durata 2 bucăți. Acest tronson începe la km 24+356 al Centurii Metropolitane TR35, in zona intersecției cu DN1 în Feleac (Nod rutier 10). Traseul trece la limita nordică a extravilanului, în zona străzii Calea Turzii.  De la intersecția cu DN1 Calea Turzii, traseul coboară spre zona Borhanciului cu o declivitate limitată la 6,5%, continuă spre zona pârâului Becaș, cartier Sopor, continuând spre zona Someșeni, traversând în condiții optime zona Băilor Someșeni până la capătul pistei aeroportului Avram Iancu, traversând DN1C/Strada Traian Vuia și continuând spre Varianta de Ocolire Cluj Nord Est (VOCNE) Bulevardul Muncii în zona Emerson. De la intersecția cu centura existentă, traseul TR35 se suprapune peste traseul centurii actuale, fiind necesare lucrări de lărgire. S-a asigurat o corecție a traseului după traversarea Râului Someșul Mic în sensul traversării directe a albiei majore a Someșului pe o direcție cât mai apropiată de normala față de direcția Centurii Bulevardul Muncii-Centura Vâlcele-Apahida. Acesta corecție s-a propus în scopul reducerii suprafeței ocupate de proiect precum și a evitării creării a doua drumuri de acces aproape paralele.  În Apahida, traseul se află la nord-vest față de intravilan, pe tronsonul Centurii Apahida-Vâlcele și continua spre est pana la intersecția cu drumul DN1C (zona Câmpenești). Tronsonul 3 se incheie in zona nodului 18, la intersectia cu VOCE”, arată caietul de sarcini.


Centura Metropolitană Cluj-Napoca este o investiție estimată la 920 de milioane de euro care va fi realizată în 2 etape. Centura Metropolitană, proiect cu indicativ „Drum TransRegio Feleac T 35” va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă). Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover respectiv galerie cu forare subterană. Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură.

„Faza I – Centura Metropolitană TR 35, Sector cuprins între km 14+747 (nod 5) şi km 38+418 (nod 18) în lungime de 23,67 km şi Drumuri de legătură în lungime de 19,16 km. Ȋn cadrul  Fazei I se consideră oportună asigurarea conectivității directe spre Spitalul Regional de Urgenţă, Spitalul Pediatric Monobloc, cât şi legătura cu DN 1N care reprezintă Varianta de ocolire Cluj Est (VOCE), prin nodul 18 (Apahida/DN 1N), ce prevede realizarea podului peste canalul Someş, soluţie ce permite extinderea pistei Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, considerate ca obiective de importanţă strategică regională.


Faza II – Centura Metrpolitană TR 35, Sector cuprins între km 0+000 (intersecţia cu DN 1-Gilău) – km 14+747 (nod 5 Floreşti) şi sector cuprins între km 38+418 (nod 18)- km 42+130 (nod 20) în lungime de 18,46 km, împreună cu Drumuri de legătură în lungime de 13,17 km.  Ȋn cadrul Fazei II se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania”, arată Nota de Fundamentare.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Emil Boc, explicații despre centura metropolitană și metrou. „Românii își doresc o țară ca afară. O pot avea la Cluj-Napoca”. GALERIE FOTO

Drum de legătură în Florești, cu două benzi pe sens, interconectat cu Centura metropolitană. Pivariu: „Proiect important pentru rezolvarea traficului”

Proiectele Clujului pentru 2023 și bătălia pentru locul 1. Emil Boc: „Primul tronson din centura metropolitană, care va aduce 6 benzi pe DN 1, va fi scos la licitație până vineri"

abonare newsletter