Actualitate

Previziuni rutiere: 119 km de autostradă și drum expres până la final de an. Secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului (A3), gata în 2025.

Până la finalul lui 2025, România ar putea inaugura aproape 120 de km de autostradă și drum expres. Secțiunea Zimbor - Poarta Sălajului de pe Autostrada Transilvania ar putea fi încheiată în iarna acestui an.

în imagine: DEx4 Tureni, deschis circulației în iulie 2025|Foto:  Ana GREAVU - monitorulcj.ro în imagine: DEx4 Tureni, deschis circulației în iulie 2025|Foto: Ana GREAVU - monitorulcj.ro

 

 


La finalul lunii iulie, stadiul fizic al secțiunii Zimbor - Poarta Sălajului a autostrăzii Transilvania (A3) era aproape de 80%.

CITEȘTE ȘI: 
Stadiul lucrărilor pe sectorul Zimbor – Poarta Sălajului al Autostrăzii Transilvania. Șeful CNAIR: „La finalul acestui an se va circula și pe acest sector de autostradă”

Potrivit estimărilor actualizate, până la finalul lui 2025, România ar putea inaugura alți 119 km de autostradă și drum expres, inclusiv pe secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului. 


Estimări optimiste pentru secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului (A3)

În ianuarie 2025, Asociația Pro Infrastructura (API) anunța că România ar putea beneficia în acest an de circa 157 km de autostradă și drum expres. 

CITEȘTE ȘI: 
Previziuni rutiere 2025. Peste 157 kilometri de autostradă și drum expres deschiși circulației în acest an.

În primele 7 luni din an s-au dat în trafic 55 km, inclusiv județul Cluj a marcat inaugurarea mini-centurii de la Tureni, deschisă în 10 iulie, în urma lucrărilor realizate de Dimex și CON-A.


CITEȘTE ȘI: 
Primul șofer care a circulat pe drumul expres de la Tureni: „Este cea mai frumoasă investiție din Ardeal. Aștept acest drum de 35 de ani!” VIDEO

Cu șanse optimiste de a bifa în acest an 185 kilometri de autostradă și drum expres, România nu va depăși un total de 1.500 km, chiar și în cel mai optimist scenariu, avertizează API. 

Proiecții rutiere pentru final de an

Potrivit estimărilor oficiale, publicate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la finalul lunii iulie, sunt șanse bune ca secțiunea de 12,24 km Zimbor – Poarta Sălajului să fie deschisă circulației până la sfârșitul lui 2025. 


Și experții în infrastructură au confirmat perspectivele optimiste pentru acest segment al Autostrăzii Transilvania:

„În previziunile noastre, dădeam șanse 50/50 pentru loturile 3 (CCECC) și 4 (UMB) din A0 Nord, cât și pe A3 Zimbor-Poarta Sălajului (UMB). Este clar că chinezii vor rata. În schimb, UMB pe A0 pare-se că vrea, și poate, să termine. La fel și pe A3 la nord de Zimbor.(...).


Tragem iarăși linie: până la final de 2025 mai inaugurăm cam 119 km, adică A7 Mizil-Buzău Vest, A7 Buzău Vest-Buzău Est, A7 Tișița-Răcăciuni (Focșani-Răcăciuni ultra-optimist însă doar Tișița-Adjud Nord în scenariul pesimist), A3 Zimbor-Poarta Sălajului și A0 Nord lotul 4. Ultra-optimist, UMB ar putea livra și hobanatul de la Galați pe DEx6 și mai adunăm încă 11 km, deci un maxim teoretic de 130 km”, semnalează Asociația Pro infrastructură într-un mesaj publicat pe pagina de Facebook. 

La sfârșit de 2024, rețeaua de autostrăzi și drumuri expres din țară ajunsese la 1269,87 km. 

„Cu un maxim teoretic posibil de 185 kilometri în 2025, abia dacă vom trece de 1450 km, chiar și în cel mai super-optimist scenariu”, mai arată sursa citată. 

Recent, Eugen Cecan, directorul Direcției de Drumuri și Poduri Cluj anunța că lucrările la pasajele de la Nădășelu și Topa Mică vor începe în august 2025, în condițiile în care Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru viaductele de pe secțiunea Nădășelu – Zimbor al Autostrăzii Transilvania.

În vara lui 2026, un alt sector important de pe A3 – Suplacu de Barăcu – Chiribiș (26km) ar putea fi încheiat potrivit angajamentului contractual.  

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Stadiul lucrărilor pe sectorul Zimbor – Poarta Sălajului al Autostrăzii Transilvania. Șeful CNAIR: „La finalul acestui an se va circula și pe acest sector de autostradă”

Lucrările la pasajele de la Nădășelu și Topa Mică pot începe în august. Eugen Cecan (DRDP Cluj): „Este un proiect extrem de complex”.

Scenarii pentru realizarea secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș (A3): lucrările ar putea fi încheiate la final de 2026, la 22 de ani de la prima cupă de excavator dată de Bechtel.

Ultimele Stiri
abonare newsletter