Economie

Scenarii pentru realizarea secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș (A3): lucrările ar putea fi încheiate la final de 2026, la 22 de ani de la prima cupă de excavator dată de Bechtel.

Într-un scenariu optimist, lucrările la fostul segment Bechtel de pe Autostrada Transilvania ar putea fi încheiate în vara anului viitor. În cazul unor blocaje, secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș ar putea fi inaugurată la finalul lui 2026.

Autostrada Transilvania. Lucrările la segmentul „Bechtel” ar putea fi încheiate la sfârșitul anului viitor, la 22 de ani de la debutul proiectului|Foto: Asociația Pro Infrastructura – Facebook Autostrada Transilvania. Lucrările la segmentul „Bechtel” ar putea fi încheiate la sfârșitul anului viitor, la 22 de ani de la debutul proiectului|Foto: Asociația Pro Infrastructura – Facebook

 

 


Lucrările la secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș de pe Autostrada Transilvania au debutat în a doua parte a lunii ianuarie. 

CITEȘTE ȘI: 
Autostrada Transilvania. Au început lucrările pe celebrul segment „Bechtel”.

Antreprenorul român Erbașu are termen 1 an și 6 luni pentru realizarea lucrărilor, în urma unui contract cu o valoare de peste 884 milioane de lei. Este vorba despre celebrul segment „Bechtel”, rămas cu lucrări neîncheiate în urma contractului păgubos semnat cu compania americană.


Segmentul „Bechtel” (A3), deschis circulației la mai bine de 22 de ani de la startul lucrărilor

Constructorul român Erbașu „a apăsat pedala de accelerație” pe fostul lot Bechtel de pe Autostrada Transilvania, însă trebuie să continue mobilizarea dacă vrea să finalizeze secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiş în iulie 2026, notează Asociația Pro Infrastructură într-un mesaj publicat pe pagina de Facebook

CITEȘTE ȘI: 
Constructor român, desemnat pe lotul Suplacu de Barcău - Chiribiș al A3! 2 ani pentru finalizarea lucrărilor

„Erbașu pe Autostrada Transilvania, într-o viteză superioară. După un start hibernal așa cum vă relatam în 23 februarie, cei de la Erbașu au reușit să apese pedala de accelerație și se văd progrese bune în teren, atât la terasamente cât și la structuri. Însă mobilizarea trebuie să continue pe trendul ascendent dacă antreprenorul vrea să facă o figură frumoasă la primul său proiect rutier major și să inaugureze lotul în termenul contractual din iulie 2026. Posibil, în varianta optimistă”, arată Asociația Pro Infrastructura (API) în mesajul citat.


Două scenarii pentru finalizarea lucrărilor

Specialiștii în infrastructură semnalează că, într-un scenariu pesimist, acest lot „blestemat” ar putea fi finalizat la finalul lui 2026, la 22 de ani de la inaugurarea primelor lucrări.

Astfel, potrivit termenului optimist, lucrările ar putea fi încheiate în iulie 2026. Într-un scenariu pesimist, lucrările la cei 26 km de autostradă ar putea fi încheiate la finalul anului viitor. 


„Chiar dacă s-ar rata vara viitoare și vom intra în scenariul pesimist, totuși avem șanse mari să scăpăm de acest sector blestemat cel mai târziu la sfârșitul lui 2026, adică la 22 de ani și jumătate (!!!) de la prima cupă de excavator dată de Bechtel în iunie 2004”, mai arată sursa citată. 

Contractul pe cei 26,35 kilometri dintre Suplacu de Barcău și Chiribiș a fost semnat în 24 noiembrie 2023 cu Erbașu, al patrulea constructor de pe acest tronson, și prevede 6 luni de proiectare și 18 de execuție. 


Proiectul tehnic a fost aprobat cu întârziere, în 19 decembrie 2024, deși ordinul de începere aferent a fost dat în 15 martie anul trecut. Abia în 20 ianuarie 2025 a fost emis și ordinul de începere pentru lucrări, deci termenul de finalizare actualizat este iulie 2026.

La finalul lunii martie, progresul fizic pe şantierul secţiunii Suplacu de Barcău – Chiribiş a ajuns la 5%.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Autostrada Transilvania. Au început lucrările pe celebrul segment „Bechtel”.

Vești bune pentru Autostrada Transilvania! Pot începe lucrările pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș.

Ultimele Stiri
abonare newsletter