Ştiri din Transilvania

Ultimele finisaje pe Autostrada Transilvania. Gata de inaugurare, șoseaua devine „muzeu”?

Sectorul de 17,9 km al Autostrăzii Transilvania (A3) dintre Iernut și Chețani este foarte aproape de finalizare.

Ultimele finisaje pe Autostrada Transilvania. Gata de inaugurare, șoseaua ar putea deveni „muzeu” Ultimele finisaje pe Autostrada Transilvania. Gata de inaugurare, șoseaua ar putea deveni „muzeu”

Potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), lucrările se apropie de final pe Autostrada A3, lotul Iernut – Chețani, în județul Mureș. Stadiul fizic al șantierului se apropie de 95% iar antreprenorul lucrează în acest moment la finisaje, amenajările de siguranță rutieră și la așternerea ultimelor straturi de asfalt.

Mobilizarea precară pe lotul vecin blochează deschiderea

Deși constructorul (asocierea italiano-germană Astaldi – Max Boegl) se apropie de final și execută ultimele lucrări pe tronsonul dintre Iernut și Chețani, deschiderea imediată a circulației are șanse mici de realizare, având în vedere situația diametral opusă pe lotul vecin, au avertizat în repetate rânduri specialiștii Asociației Pro Infrastructură (API).


„Solicităm responsabililor din CNAIR să rezilieze de urgență contractul cu Straco, să preia și să finalizeze în regie proprie în această vară nodul Chețani (cel puțin două bretele aferente conexiunii A3–DN15) pentru ca șoferii să poată circula pe noua autostradă, să facă rapid expertiza și apoi să lanseze licitația lucrărilor rămase până la Câmpia Turzii”, a transmis, în aprilie, Asociația Pro Infrastructură.

Situația financiară precară a antreprenorului român și refuzul CNAIR de a plăti lucrările suplimentare survenite după semnarea contractului au transformat șantierul într-unul „cvasi-părăsit”, arătau deseori reprezentanții API. De altfel, Straco muncește „cu frâna de mână trasă” pe tronsonul de 15,7 km, sunt de părere specialiștii.


Straco a căzut la înțelegere cu subcontractorii

Aflat în insolvență și incapabil să continue lucrările cu efective proprii, antreprenorul general Straco a căzut în cele din urmă la înțelegere cu subcontractorii specializați pe terasamente și structuri. Specialiștii în infrastructură spun că singura șansă de finalizare a acestui lot problematic este ca subcontractorii să fie plătiți la zi. Este vorba despre lotul ce realizează conexiunea dintre porțiunile din Cluj și Mureș ale Autostrăzii Transilvania.

„Vestea bună este că lucrările avansează în ritm alert și pe Nodul Chețani de pe lotul vecin, Chețani – Câmpia Turzii, finalizarea bretelelor din acestă zonă fiind esențială pentru deschiderea traficului”, se arată într-un mesaj al CNAIR. De precizat, că legătura autostrăzii cu DN15 la Chețani se face printr-un nod rutier aflat pe lotul vecin, construit de Straco.


Reamintim, că bucata de autostradă între Câmpia Turzii și Târgu-Mureş este împărţită în patru loturi: lotul 1 Ungheni – Ogra (10,11 km), lotul 2 Ogra – Iernut (3,60 km), lotul 3 Iernut – Cheţani (17,90 km) și lotul 4 Câmpia Turzii – Cheţani (15,69 km). Potrivit planurilor din 2004, întreaga autostradă ar fi urmat să fie gata până în 2012!, pe toată distanța Borș – Oradea – Cluj-Napoca – Târgu-Mureș – Brașov.

CITEȘTE ȘI:


Anul și „muzeul” de autostradă? Un tronson din Autostrada Transilvania, aproape gata
 

abonare newsletter