monitorulcj.ro Menu
Actualitate

Anul și „muzeul” de autostradă? Un tronson din Autostrada Transilvania, aproape gata

Se avansează „în ritm alert” pe cei 17,9 km dintre Iernut și Chețani ai Autostrăzii Transilvania.

Anul și „muzeul” de autostradă? Un tronson din Autostrada Transilvania, aproape gata, sursă foto: Asociația Pro Infrastructură

Potrivit Asociației Pro Infrastructură (API), asocierea Astaldi-Max Boegl a ajuns la stadiul fizic de aproximativ 90%. „Estimăm că, în condiții normale, șantierul va fi gata în luna iulie, dar riscă să nu fie inaugurat!”, avertizează reprezentanții ONG-ului pentru infrastructură.


De cealaltă parte, pe segmentul vecin (15,7 km între Chețani și Câmpia Turzii), lucrările sunt „înghețate”. Una dintre cauze este neasumarea din partea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a unor cheltuieli suplimentare apărute în execuție.

Constructorul, într-o situație financiară dificilă

De asemenea, o altă cauză este situația financiară precară a constructorului Straco, aflat în insolvență. „Prin urmare, în câteva luni, sectorul Iernut-Chețani are șanse mari să devină un nou «muzeu» de autostradă, pentru că nodul rutier Chețani este pe tronsonul celor de la Straco”, transmite API.

„Solicităm responsabililor din CNAIR să rezilieze de urgență contractul cu Straco, să preia și să finalizeze în regie proprie în această vară nodul Chețani (cel puțin două bretele aferente conexiunii A3-DN15) pentru ca șoferii să poată circula pe noua autostradă, să facă rapid expertiza și apoi să lanseze licitația lucrărilor rămase până la Câmpia Turzii”, este mesajul Asociației Pro Infrastructură.

Autostrada gata în 2012: o glumă proastă!

Anul trecut, avansul fizic pe lotul 4 Câmpia Turzii – Chețani a fost de doar 10%, constructorul Straco concentrându-și puținele forțe la bretelele nodului rutier Chețani și la structurile de la Hădăreni, Chețani și Câmpia Turzii. Astfel, finalizarea în 2020 a devenit imposibilă.

Bucata de autostradă între Câmpia Turzii și Târgu-Mureş este împărţită în patru loturi: lotul 1 Ungheni – Ogra (10,11 km), lotul 2 Ogra – Iernut (3,60 km), lotul 3 Iernut – Cheţani (17,90 km) și lotul 4 Câmpia Turzii – Cheţani (15,69 km). Potrivit planurilor din 2004, întreaga autostradă ar fi urmat să fie gata până în 2012!, pe toată distanța Borș – Oradea – Cluj-Napoca – Târgu-Mureș – Brașov.

CITEȘTE ȘI:

Autostrada Transilvania: Iernut – Chețani, la 90%. Încă „o autostradă-muzeu” în Ardeal?