Administrație

Aproape 100 de case vor fi dărâmate pentru electrificarea căii ferate Cluj-Oradea. 45,5 milioane de lei pentru despăgubiri

Guvernul alocă 45,5 milioane de lei despăgubiri pentru circa 2.300 de terenuri cu sau fără construcții ce vor fi afectate de lucrările de electrificare și reabilitare a căii ferate Cluj-Oradea.

Aproape 100 de case vor fi dărâmate pentru electrificarea căii ferate Cluj-Oradea. FOTO: Facebook/ CFR Infrastructură

 

 


Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a lansat recent în dezbatere publică Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea declanșării procedurilor de expropriere a imobilelor situate pe coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”. 

 


Acestea se află pe raza următoarelor localități: 

  • Cluj-Napoca, Baciu, Gârbău, Aghireșu, Izvoru Crișului, Huedin, Poieni, Ciucea și Negreni – județul Cluj; 
  • Cuzăplac și Almașu – județul Sălaj; 
  • Bulz, Bratca, Șuncuiuș, Vadu Crișului, Măgești, Aștileu, Țețchea, Tileagd, Săcădat, Oșorhei, Oradea și Borș – județul Bihor.

Aproape 100 de case vor fi demolate

Ministerul Transporturilor a realizat un proiect de hotrâre ce propune exproprierile de făcut pentru electrificarea și modernizarea liniei Cluj Napoca-Episcopia Bihor.


Pentru despăgubiri va fi prevăzută o sumă de 45,54 milioane de lei, fiind afectate 2.311 imobile (terenuri cu sau fără construcții), din care 2.286 imobile terenuri, proprietate privată, în suprafață totală de 1.707.001 mp (170 hectare), un număr de 96 de imobile construcții (clădiri) în suprafață totală de 16.213 mp și un număr de 70 de imobile construcții (împrejmuiri) în lungime totală de 4.246 mp.

În două ore de la Cluj la Oradea pe șine!

Proiectul vizează electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor şi presupune realizarea unei infrastructuri ce va permite viteze maxime cuprinse între 100 km/h şi 160 km/h, ceea ce va reduce major durata parcurgerii distanței între cele două orașe reședințe de județ. Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor conduce la realizarea unei infrastructuri feroviare optimizate.


Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe actualul tronson de cale ferată existent, cu excepţia unor zone în care este necesară mărirea razelor curbelor în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie şi asigurării parametrilor pentru circulaţia cu viteză sporită. Prin proiect se realizează 18.0 km de linie dublă nouă. Se desfiinţează trecerile la nivel care nu respectă reglementările şi se realizează pasaje denivelate.

Linia de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria are lungimea totală de 166,216 km, la care se mai adaugă intervalul Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria, cu lungimea de 5,9 km.


Traseul liniei CF Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor urmează cursul văii râului Nadăş, pe sectorul Cluj Napoca – Aghireş, iar apoi se desfăşoară în lungul văii râului Crişul Repede, având o orientare de la Est la Vest. Traseul liniei CF este foarte sinuos, întâlnindu-se numeroase curbe cu raze mici cu valori de 400 m. Raza minimă a curbelor este de 225 m situată pe intervalul de circulaţie Oradea – Episcopia Bihor. Pe linia CF Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor sunt amplasate 22 de puncte de secţionare (10 staţii CF şi 12 halte de mişcare) şi 22 de halte comerciale (puncte de oprire în linie curentă).

CITEȘTE ȘI:

Clujul, legat cu trenuri ELECTRICE de Oradea, Brașov, Albă Iulia, Deva și Craiova!

Ultimele Stiri
abonare newsletter