Administrație

19 oferte depuse pentru electrificarea căii ferate Cluj - Oradea - Episcopia Bihor!

Firmele „se bat” pe contractul pentru electrificarea căii ferate care îi va duce pe clujeni la Oradea în doar două ore.

19 oferte depuse pentru electrificarea căii ferate Cluj-Oradea. Foto: depositphotos.com

 

 


CFR SA a primit 19 oferte pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră, în lungime de 166,2 kilometri.

 


Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a informat că 19 firme și asocieri de firme au depus oferte la procedurile de licitație deschisă pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de electrificare și reabilitare a liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor- Frontieră, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

În cadrul procedurilor de licitație publică, împărțite în patru loturi, au fost depuse următoarele oferte pentru fiecare lot, astfel:


Lot 1 Cluj-Napoca -  Aghireș - 5 operatori economici

  1. Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A., CCN ALTYAPI YATIRIMLARI VE INȘAAT ANONIM ȘIRKETI ANKARA SUCURSALA BUCURESTI, GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş.
  2. PORR CONSTRUCT
  3. Asocierea S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. ARCADA COMPANY
  4. Asocierea WEBUILD SPA - MILANO, SALCEF, IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.
  5. YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş., MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S

Valoarea financiară estimată: 1.505.138.213,54 lei fără TVA

Lotul 2 Aghireș - Poieni - 4 operatori economici

  1. Asocierea ARCADA COMPANY, S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A
  2. Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A, CCN ALTYAPI YATIRIMLARI VE INȘAAT ANONIM ȘIRKETI ANKARA SUCURSALA BUCURESTI, GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş.
  3. Asocierea WEBUILD SPA – MILANO, SALCEF SPA, IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.
  4.  Asocierea YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş., MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.

Valoarea financiară estimată: 1.472.917.742,19 lei fără TVA


Lotul 3 Poieni - Aleșd - 4 operatori economici

  1. Asocierea Railworks: ALSTOM TRANSPORT SA - ARCADA Company S.A. (lider de asociere)
  2. Asociere FCC CONSTRUCCION S.A. – GÜLERMAK - CCN
  3. Asocierea WEBUILD SPA - IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA-  SALCEF SPA
  4. Asocierea YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI A.S. – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.

Valoarea financiară estimată: 2.168.599.348,22 lei fără TVA

Lotul 4 Aleșd – Frontieră Ungaria - 6 operatori economici

  1. PORR Construct SRL – ofertant unic
  2. Asocierea Railworks: ALSTOM TRANSPORT SA (lider de asociere) - ARCADA Company S.A.
  3. Asociere FCC CONSTRUCCION S.A. – GÜLERMAK - CCN
  4. AsociereaDRUM Asfalt SRL șiZUE SPOLKA AKCYJNA
  5. Asocierea WEBUILD SPA - IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA-  SALCEF SPA
  6. Asocierea YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI A.S. – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.

Valoarea financiară estimată: 2.418.935.784,51 Lei fără TVA


În două ore de la Cluj la Oradea

Partea de execuţie este estimată la 4 ani din durata totală de 10 ani a obiectivului de investiţie. În urma reabilitării, pe 60% din traseu trenurile vor putea circula cu peste 100 km/oră, iar distanţa Oradea-Cluj se va parcurge în 2 ore.

Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor– Frontieră va contribui la creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și la îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:

  • creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h pe întregul tronson;
  • modernizarea stațiilor, inclusiv haltele de mișcare, și a clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale;
  • modernizare poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
  • facilități pentru persoanele cu dizabilități;
  • montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
  • construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
  • modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
  • maximizarea capacității de tranzit;
  • asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de mișcare;
  • instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  • modernizarea echipamentului de telecomunicații.

Durata de implementare este de 6 luni pentru proiectare și 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție este de minimum 60 de luni. Sursa de finanţare este asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Național de Redresareși Reziliență (PNRR), componenta 4 - Transport sustenabil - Reforma 1.5 - Dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar.

Foto: depositphotos.com

CITEȘTE ȘI:

Piața Mărăști devine de nerecunoscut! Primăria ia din spațiile pentru mașini și le dă pietonilor. Stație de metrou și parking subteran

Clujul nu așteaptă după PNRR! CJ lansează în avans licitația pentru Centrul Integrat de Transplant

abonare newsletter