Administrație

„Harta” infrastructurii din România în noul an. Două tronsoane noi de autostradă la Cluj

În 2022, în țara noastră sunt așteptate investiții de peste 1,5 miliarde de euro în infrastructură.

Proiectele de infrastructură programate în 2022 în România.

 

 


O analiză Bucharest Real Estate Club (BREC), realizată în parteneriat cu Concelex, arată că anul 2022 aduce investiții majore programate în infrastructura românească.

 


„Noi proiecte de infrastructură în valoare de peste 1.5 miliarde EUR sunt așteptate pentru livrare în orașele regionale din România anul acesta, în timp ce la București lucrările de construcție a unui nou drum ocolitor vor continua ca parte a unei investiții de 1 miliard EUR. Totodată, primul aeroport nou din ultimele decenii va începe să funcționeze din 2022 la Brașov, în urma unei investiții de aproximativ 70 de milioane de euro, în timp ce aeroporturile din alte orașe sunt incluse în programe majore de modernizare”, se arată în cadrul analizei BREC.

Tronson de 30 km autostradă la Cluj

Și la Cluj se află în desfășurare proiecte importante de infrastructură, unul dintre acestea fiind un nou tronson de autostradă în lungime de 30 de kilometri.


„În apropiere de Cluj-Napoca, un tronson de 30 km al autostrăzii Brașov-Oradea este în construcție și urmează să fie livrat în 2023. Valoarea proiectului este estimată la peste 282 mil. EUR. În județul Alba, la sud de Cluj-Napoca, un alt tronson al autostrăzii Sebeș-Turda, cu o lungime de 24,2 km a fost deschis la finalul anului trecut în urma unei investiții de 111 mil. EUR”, mai precizează BREC.

Moldova, într-o nouă etapă de dezvoltare

Zona Moldovei cunoaște o nouă etapă de dezvoltare, prin Autostrada A7 – Autostrada Moldovei, care este și cel mai mare proiect din zona de est a țării.


De asemenea, o investiție strategică în infrastructura județului Iași va fi noua autostradă Târgu Neamț-Iași-Ungheni, aflată în faza de proiectare. Primele tronsoane sunt prevăzute pentru inaugurare începand cu 2025, potrivit CNAIR. Drumuri expres suplimentare sunt în faza de planificare în regiune și construcția lor ar trebui să înceapă în următorii ani. Proiectul A7 va fi cel mai mare proiect de infrastructură de transport dezvoltat în zona Moldovei până în prezent. Autostrada va lega Buzăul de Siret și va traversa orașele Focșani, Bacău, Pașcani și Suceava.

Un segment de autostradă separat va face legătura între Ploiești și Buzău, acesta fiind primul tronson din A7 Ploiești – Pașcani anunțat pentru începerea construcției, după ce recent a fost inaugurată secțiunea de 16 km de autostradă a Centurii Bacău.


Totodată, la Botoșani se află în curs de autorizare a investiției o nouă șosea de centură. Proiectul va fi dezvoltat în urma unei investiții de aproximativ 34,6 milioane de euro, iar ocolirea va avea o lungime de 10 km și va fi cel mai mare proiect de infrastructură dezvoltat în Botoșani de peste trei decenii. În Bacău, la mijlocul lunii noiembrie 2021, a fost livrată oficial varianta de ocolire a orașului în lungime de 30,8 km. Proiectul include 7 poduri, 9 pasaje și un nod rutier, fiind dezvoltat în urma unei investiții de aproximativ 135 milioane de euro, finanțat din surse europene.

Drumul ocolitor din partea de sud a Timișoarei se află momentan în constructie și se va deschide anul acesta, potrivit estimărilor Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Secțiunea de aproape 26 km este dezvoltată în urma unei investiții de aproximativ 55 mil. de euro.

„Marele beneficiar direct al acestor investiții este segmentul de real estate industrial și logistic. La nivelul țării sunt deja în funcțiune peste 5,4 mil. mp de spații logistice moderne, în principal în București și în orașele regionale din sudul, centrul și vestul României, iar anul acesta sunt așteptate peste 700.000 mp de noi livrări. Partea de est a țării începe să recupereze pe acest segment, având în vedere autostrăzile și drumurile expres care vor fi construite în următorii ani în regiune”, mai arată analiza.

Noi regiuni aflate în dezvoltare: 

- Podul Brăila – Tulcea, al treilea cel mai lung pod suspendat din Europa și cel mai lung din România. Peste 55% din totalul lucrărilor la Podul Brăila au fost finalizate. Podul va avea o lungime de 1,97 km și va fi al treilea cel mai lung pod suspendat din Europa. Întregul proiect va fi finalizat, conform estimărilor, la finalul anului curent.

- Craiova: Dezvoltare accelerată în sudul țării. Drumul expres Craiova-Pitești este un alt proiect – cheie, care va contribui la dezvoltarea zonei de sud a României. Primele tronsoane care acoperă 57,5 km sunt planificate pentru livrare în 2022, pe baza unei investiții de aproximativ 363 mil EUR. Un alt tronson cu o lungime totală de 63,5 km va fi finalizat în 2024, în urma unei investiții de 262,6 mil. EURO.

- Distanța București - Giurgiu se reduce. Autostrada ocolitoare Mihăilești, cu o lungime de 3,2 km a fost deschisă circulației la finalul lui 2021. După finalizarea centurii București, orașul Giurgiu și granița de sud a țării se vor afla la o distanță semnificativ redusă.

- Bistrița, o nouă posibilă conexiune între Baia Mare și Suceava. Se poartă discuții pentru includerea șoselei de ocolire a orașului Bistrița în structura noii autostrăzi care va lega Baia Mare de Suceava. Acest proiect ar putea genera noi oportunități de investiții pentru oraș și zonele din proximitate.

- Satu Mare, un nou drum ocolitor. În 2021 a fost deschisă traficului varianta de ocolire Satu Mare. Proiectul are o lungime totală de 19,5 km, iar aproximativ 12 km sunt proiectați să permită traficul de mare viteză.

CITEȘTE ȘI:

35 de kilometri de autostradă, inaugurați în 2021. Ce șantiere s-au finalizat anul acesta?

abonare newsletter