Actualitate

Cheltuielile din bugetul local pentru realizarea metroului, împărțite între Cluj-Napoca și Florești. Cum va fi finanțat proiectul?

La finalul anului trecut, administrația Clujului a încheiat împreună cu Ministerul Transporturilor contractul de finanțare prin PNRR pentru proiectul metroului. Contribuția locală pentru susținerea acestui proiect va fi suportată de municipiul Cluj-Napoca și comuna Florești.

Cum va fi finanțat proiectul metroului din Cluj/captură foto: Simulare metrou Cluj Emil Boc Facebook.com Cum va fi finanțat proiectul metroului din Cluj/captură foto: Simulare metrou Cluj Emil Boc Facebook.com

 

 


În ianuarie 2022, Primăria Cluj-Napoca încheia un acord de asociere cu Primăria comunei Florești pentru realizarea în parteneriat a procedurilor de achiziție publică necesare pentru trenul metropolitan (Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida) și a magistralei 1 de metrou. 

În ședința de Consiliu Local, programată la începutul lunii martie 2023, consilierii vor aproba încheierea acordului de asociere cu comuna Florești pentru cofinanțarea proiectului Magistrala 1 de metrou Cluj, finanțat prin PNRR.


CITEȘTE ȘI:
Încă o prelungire pentru metroul clujean. Primăria anunță pe 28 februarie câștigătorul licitației de 2 miliarde euro!

În ultimele zile din decembrie 2022, prin contractul de finanțare încheiat între Ministerul Transporturilor și Municipiul Cluj-Napoca pentru Magistrala 1 de metrou s-a stabilit valoarea contractului de finanțare în cuantum de 13.691.849.351,33 lei din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de 1.480.588.900 lei, cofinanțarea națională reprezintă 10.045.622.090,33 lei TVA, aferent contribuției publice naționale și sprijinului din partea uniunii în valoare de 2.116.786.000,00 lei, iar contribuția de la bugetul local este în valoare de 41.052.941,00 lei și TVA aferent în valoare de 7.799.420,00 lei.

Astfel, municipiul Cluj-Napoca va suporta suma de 48.852.361 lei cu TVA, repartizată după cum urmează:


  • 34.196.652,70 lei cu TVA reprezintă contribuția de 70% aferentă municipiului Cluj-Napoca, corespunzătoare lungimii tronsonului de 14,8 km din 21,1 km
  • 14.655.708,30 lei cu TVA reprezintă contribuția de 30% aferentă comunei Florești, corespunzătoare lungimii tronsonului de 6,3 km din 21,1 km. 

Potrivit detaliilor cuprinse în documentația ce va fi aprobată de Consiliul Local, suma de 14.655.708,30 lei cu TVA, reprezentând contribuția de 30% a floreștenilor pentru proiectul metroului, va fi recuperată de la Primăria Florești pe măsura efectuării plăților. 

„În termen de 3 zile de la efectuarea unei plăți din buget local, UAT Municipiul Cluj-Napoca va factura către UAT Comuna Florești 30% din valoarea achitată, urmând ca aceasta din urmă să achite factura în termen de maxim 30 de zile”, se arată în proiectul de hotărâre ce va fi aprobat de Consiliul local. 


Autoritățile din Cluj oferă asigurări că proiectul metroului este „pregătit” și va fi implementat de Primăria Cluj-Napoca (Emil Boc), care va beneficia de suportul Guvernului României, în special prin Ministerul Transporturilor (Sorin Grindeanu), „pentru a lua decizii corespunzătoare privind atât strategia de implementare (contractare, supervizare execuție și apoi servicii de transport) cât și strategia de operare și mentenanță”, se menționează în proiectul de hotărâre citat. 

Proiectul metroului din Cluj a ajuns la „faza de achiziţie pentru proiectare și execuție lucrări”, potrivit raportului prezentat de primarul Emil Boc pentru anul 2022. 


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Promisiuni versus realitate: Cât și ce s-a realizat în 2022 pentru descongestionarea traficului

Încă o prelungire pentru metroul clujean. Primăria anunță pe 28 februarie câștigătorul licitației de 2 miliarde euro!

Creșterea costurilor pentru metroul din Cluj, pe masa Ministerului Transporturilor. Lucrarea se scumpește cu 35%

abonare newsletter