Administrație

Asocierea dintre Cluj și Florești pentru realizarea metroului, aprobată în Consiliul Local

Consilierii locali au aprobat, marți, asocierea dintre Florești și Cluj-Napoca, în vederea demarării și derulării licitației publice pentru metrou.

Asocierea dintre Cluj și Florești pentru realizarea metroului, aprobată în Consiliul Local

 

 


În cadrul primei ședințe ordinare pe anul 2022 de marți, 18 ianuarie, consilierii locali au votat proiectul de hotărâre privind aprobarea încheierii Acordului de asociere intre UAT Municipiul Cluj-Napoca si UAT Comuna Florești, pentru realizarea in parteneriat a procedurilor de achiziție publice necesare pentru implementarea obiectivului de investiție Tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1 Magistrala I de metrou.

 


Conform datelor aprobate, viitorul metrou va avea 19 staţii subterane şi o lungime a traseului de 21 de kilometri. Trenurile ar urma să circule la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.200 şi 21.600 pasageri pe oră.

Finanţarea se va face din fonduri externe nerambursabile prin PNRR, de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor şi de la bugetele locale ale municipiului Cluj-Napoca şi comunei Floreşti.


„Prin HG 1288/2021 s-au aprobat indicatorii tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj, respectiv: construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran.  Beneficiarii proiectelor pentru linia de metrou Cluj stabiliti prin HG 1288/2021 sunt UAT Municipiul Cluj-Napoca si respectiv UAT comuna Floresti. 

Investiția totală: 2.052.196.984 Euro. 


Finanțarea obiectivului va fi realizată din fonduri externe rambursabile prin Planul național de relansare și reziliență (PNRR), de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii”, a transmis viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea.

 

CITEȘTE ȘI:

A fost aprobată Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Clujului până în 2030

abonare newsletter