În locul unui spațiu gri, betonat, a cărui utilitate a rămas uitată în timp, în anii ‘80, zona de nord a Clujului poate fi regenerată și transformată într-un adevărat plămân al orașului, cu cartiere moderne, eco, verzi, nu precum dormitoarele Clujului, cartierele uriașe în care betonul și griul au fost și sunt o constantă.
Florești se pregătește pentru un nou pas important în dezvoltarea infrastructurii sale. Pe 20 martie 2025, un segment din strada Porii va fi temporar închis pentru lucrări esențiale legate de proiectul magistralei de metrou.
Proiectul metroului din Cluj reprezintă o investiție strategică, iar nu un proiect care să răspundă unei „ecuații contabile” în termeni de profit. „UE nu ar finanța asemenea proiecte, dacă nu ar fi obiective strategice”, spune primarul Emil Boc.
Lucrările la metroul din Cluj continuă în teren cu amplasarea a peste 90 de piloți forați din zona stației Teilor, în Florești. „Ulterior, «cârtițele» vor intra în subteran pentru săpături”, spune primarul Emil Boc.
În 2025, municipiul Cluj-Napoca beneficiază de un buget de 4,2 miliarde de lei: 55% din bani sunt asigurați din fonduri europene. „Clujul este municipiul cu cel mai mare buget din România”, spune primarul Emil Boc.
Clujul va avea facilități integrate de transport prin crearea unei stații suplimentare de tren metropolitan în zona Aeroportului, dar și prin realizarea de noi benzi dedicate transportului public.