Administrație

Promisiuni versus realitate: Cât și ce s-a realizat în 2022 pentru descongestionarea traficului

Infrastructura rutieră a municipiului Cluj-Napoca se dezvoltă cu accent pe fluidizare și siguranță în trafic, dar și prin crearea de noi conexiuni care vor lega orașul de autostradă, potrivit raportului de activitate al primarului Emil Boc pentru anul trecut.

Creșterea calității vieții clujenilor este legată și de creșterea calității infrastructurii urbane, de transport și rutiere a orașului/captură foto primariaclujnapoca.ro Creșterea calității vieții clujenilor este legată și de creșterea calității infrastructurii urbane, de transport și rutiere a orașului/captură foto primariaclujnapoca.ro

 

 


Creșterea calității vieții clujenilor este legată și de creșterea calității infrastructurii urbane, de transport și rutiere a orașului. 

 


Tema infrastructurii rutiere sau a transportului public în comun, precum și a noilor lucrări care vor descongestiona traficul - pasajul de la Tăietura Turcului ori interconectivitatea Clujului cu Autostrada Transilvania, sunt abordate într-un capitol distinct în Raportul de activitate al edilului Emil Boc pentru anul 2022

Potrivit raportului, Clujul continuă să mizeze pe „mobilitatea sustenabilă” și își propune să dezvolte noi piste de biciclete, dar și să susțină mijloacele de transport alternativ.


Printre obiectivele de investiții cu impact major asupra traficului din oraș, în raportul de activitate al primarului Boc pentru anul trecut sunt amintite asemenea proiecte precum drumul de legătură a Clujului la Autostrada A3, realizarea pasajului de la Tăietura Turcului sau metroul

Pasajul de la Tăietura Turcului

Studiul de fezabilitate pentru Pasajul Tăietura Turcului este inclus în proiectul general de modernizare a căii ferate Cluj-Episcopia Bihor, finanţat din fonduri europene şi gestionat de compania naţională de căi ferate. 


CITEȘTE ȘI: 

Toate contractele pentru electrificarea magistralei de cale ferată Cluj-Bihor, finanțate prin PNRR, au fost semnate. Pasajul de la Tăietura Turcului trebuie realizat până în 2026

Licitația pentru proiectul electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (lotul 1), care include și realizarea pasajului de la Tăietura Turcului, a fost încheiată în luna decembrie, fiind deja semnat contractul cu firma câștigătoare. 

Pasajul din Cluj-Napoca face parte din lotul 1 al achiziției, care cuprinde distanța dintre stațiile CF Cluj-Napoca - Aghireș. 


Durata de realizare a contractului (proiectare și execuție) este de 42 luni din care 6 luni proiectare și 36 luni execuție

Drum expres pentru realizarea conexiunii la Autostrada Transilvania

Proiectul „Construire drum expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (zona Turda) și drum național DN1 (zona Tureni)” - conectarea Clujului la autostrada Transilvania - a fost aprobat de către Guvernul României, în prezent fiind în derulare etapa procedurilor de expropiere.

Drumul expres are o lungime de peste 5 kilometri, la care se adaugă mai multe bretele. 

Acest drum expres este necesar pentru asigurarea unei legături mai rapide pentru accesul în Municipiul Cluj-Napoca din Autostrada Transilvania, în prezent accesul fiind posibil prin municipiul Turda (zona de Sud) sau prin Vest, prin Floreşti şi DN 1. 

Acest segment de drum va asigura legătura dintre două căi principale de transport din județul Cluj și anume: conexiunea dintre autostrada A3 (Turda) și drumul național european DN1/E81 pe raza Tureni.

Drumul Expres va costa 663 de milioane de lei și va fi realizat în 18 luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor. Acesta va avea o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens. În proiect sunt prevăzute 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor.

Infrastructură Urbană

Angajamentul Primăriei municipiului Cluj-Napoca pe termen mediu și lung este de a implementa proiecte care dezvoltă rețeaua urbană și pun accentul pe mobilitate sustenabilă: crearea de noi piste de biciclete, benzi dedicate pentru transportul în comun, infrastructură pentru vehicule electrice, se arată în raportul citat. 

Printre obiectivele „bifate” de Primărie în 2022, la capitolul infrastructură sunt amintite modernizarea flotei de transport public, modernizarea stației de autobuz din Piața Gării, eficiența autobuzelor școlare și a programului „Vinerea Verde”. 

În ceea ce privește proiectele majore de infrastructură, precum metroul din Cluj, este menționată și atingerea „fazei de achiziţie pentru proiectare și execuție lucrări” pentru acest obiectiv asumat de administrație. 

Proiectul metroului, în faza de achiziţie pentru proiectare și execuție lucrări/captură foto Raport de activitate Emil Boc 2022 primariaclujnapoca.ro
captură foto Raport de activitate Emil Boc 2022 primaria clujnapoca.ro

Acordul de parteneriat pentru realizarea Centurii ocolitoare a Clujului este de asemenea amintit de edilul Emil Boc în raportul publicat de Primărie. 

Tema siguranței în trafic și a măsurilor adoptate de autorități pentru creșterea calității infrastructurii rutiere urbane, dar și a proiectelor de infrastructură mare sunt detaliate în secțiunile „Transport” și „Infrastructură”, în raportul de activitate al primarului Emil Boc pentru anul trecut. 

CITEȘTE ȘI:

Drumul de legătură Cluj-Autostrada Transilvania a fost avizat. Deputat USR Cluj: „Intrăm în linie dreaptă pentru licitația de execuție”

Încă o prelungire pentru metroul clujean. Primăria anunță pe 28 februarie câștigătorul licitației de 2 miliarde euro!

Boc, scenariu optimist pentru pasajul de la Tăietura Turcului: „În a doua parte a anului 2023 începe construcția!”

Clujul încheie un parteneriat cu CNAIR pentru realizarea centurii metropolitane

abonare newsletter