Administrație

Proiectul trenului metropolitan a fost deblocat. Boc: „Acum există o soluție tehnică agreată”

Proiectul trenului metropolitan din Cluj urmează să fie scos la licitație, după ce experții au identificat „soluția tehnică” necesară deblocării acestui proiect.

Proiectul trenului metropolitan merge mai departe, în urma identificării unei soluții tehnice/Foto: Emil Boc Facebook.com Proiectul trenului metropolitan merge mai departe, în urma identificării unei soluții tehnice/Foto: Emil Boc Facebook.com

 

 


În ianuarie 2023, în cadrul conferinței de presă de prezentare a bugetului pe anul 2023, primarul Clujului recunoștea că proiectul trenului metropolitan ar fi condiționat de o nouă cerință venită de la Compania CFR, și anume realizarea unui nou fir de trafic feroviar, între Gara Cluj și Apahida

 


„S-a deblocat implementarea proiectului”

Edilul Emil Boc a fost întrebat, în ședința de Consiliu Local de marți, în privința proiectului trenului metropolitan din Cluj. 

Primarul a arătat că experții au identificat „soluția tehnică” în cazul acestui proiect, astfel încât în cel mai scurt timp trenul metropolitan din Cluj va parcurge etapele necesare pentru implementare.


„Experții au căzut de acord asupra unei soluții. 

Aceasta este cea mai importanță nuanță. Vom primi documentul scris, cu concluziile experților, în cel mai scurt timp, cred că până la Paști. 


CITEȘTE ȘI:

Soluții pentru trenul metropolitan. Cum ar putea circula fără un fir suplimentar de cale ferată

După care se vor obține ultimele avize și se va trece la următoarea fază, licitație și implementarea proiectului. 

A durat mult întrucât a trebuit să se pună de acord specialiștii, pe toate nivelele, plus corelarea tuturor proiectelor. 


Important este că acum există o soluție tehnică agreată. Urmează să primim, cel târziu până la Paști, forma finală a avizului scris, după care proiectul va merge mai departe. 

Eu cred că s-a deblocat, la acest moment, implementarea proiectului trenului metropolitan. Dacă acesta se deblochează, se vor debloca și celelalte proiecte din țară, pentru că proiectul nostru este cel mai avansat. Și invers. Aici e relația cu CFR-ul... De deblocarea proiectului trenului metropolitan din Cluj depind și proiectele din Brașov, din București și celelalte trenuri metropolitane.

De aceea este o veste bună pentru toate trenurile metropolitane din proiectele europene pe care le avem”, a explicat Emil Boc în ședința Consiliului local de marți. 

Nădășelu-Bonțida în câteva zeci de minute

Pe infrastructura actuală, se propune implementarea unui sistem de transport rapid – tren metropolitan care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida, pe o lungime de aprximativ 43 km.

Se vor păstra punctele de oprire actuale și vor fi propuse adăugarea unor noi puncte de oprire în zonele:

– Baciu, Tetarom I (str. Taietura Turcului), pod IRA (str. Aurel Vlaicu)

– relocarea punctului de oprire Cluj-Napoca Est mai aproape de aeroport.

Se vor analiza, pentru fiecare punct de oprire, facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare protejate de intemperii, coșuri de gunoi, toalete, puncte de procurare de bilete (automate / case) etc. Pentru fiecare punct de oprire se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni (Park & Ride).

Trenul metropolitan dintre Nădășelu și Bonțida ar urma să aibă 23 de stații. Două dintre acestea ar urma să fie construite de la zero (zona Tetarom și zona Aeroport).

Trenul metropolitan ar parcurge ruta Nădășelu-Bonțida în 70 de minute.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Emil Boc dă asigurări: „Trenul metropolitan SE FACE”. Municipalitatea așteaptă ca experții să se pronunțe: trebuie sau nu fir nou de cale ferată?

A fost emis acordul de mediu pentru METROU și TREN METROPOLITAN, la Cluj

Ultimele Stiri
abonare newsletter