Administrație

A fost emis acordul de mediu pentru METROU și TREN METROPOLITAN, la Cluj

Agenția pentru Protecția Mediului Cluj a emis acordul de mediu pentru proiectul metroului și al trenului metropolitan din Cluj.

A fost emis acordul de mediu pentru METROU și TREN METROPOLITAN, la Cluj. FOTO: Primăria Municipiului Cluj-Napoca A fost emis acordul de mediu pentru METROU și TREN METROPOLITAN, la Cluj. FOTO: Primăria Municipiului Cluj-Napoca

 

 


Agenția pentru Protecția Mediului Cluj a emis acordul de mediu pentru proiectul ce prevede contruirea trenului metropolitan și al magistraei de metrou. Primăria Cluj-Napoca a publicat anunțul privind luarea deciziei de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida” – Etapa I a sistemului de transport metropolitan Cluj Magistrala 1 de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea – Componenta 1. Magistrala 1 de metrou”.

 


„Municipiul Cluj-Napoca anunţă publicul interesat asupra luării deciziei de emitere a acordului de mediu pentru proiectul Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida” – Etapa I a sistemului de transport metropolitan Cluj Magistrala 1 de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea – Componenta 1. Magistrala 1 de metrou, propus a fi amplasat în municipiul Cluj-Napoca și comuna Florești, jud. Cluj. Proiectul acordului de mediu și informatiile relevante pentru luarea deciziei pot fi consultate la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Cluj, Calea Dorobanţilor nr. 99, în zilele de luni-joi între orele 09.00-14.00 și vineri între orele 09.00-13.00, precum și la următoarea adresă de internet: http://apmcj.anpm.ro. Observațiile/contestațiile publicului se primesc la sediul APM Cluj, din Cluj-Napoca, Calea Dorobanţilor nr. 99, județul Cluj în termen de 10 zile de la data publicării anunțului pe pagina de internet a APM Cluj”, a anunțat Primăria Cluj-Napoca.

În 23 iunie 2022 a avut loc o dezbatere publică a Raportului la Studiul de Evaluare a Impactului asupra Mediului, pentru obținerea acordului de mediu, unde proiectanții au prezentat principalele probleme legate de realizarea metroului. 


Proiectanții au identificat o serie de probleme care ar putea apărea pe parcursul realizării lucrărilor la metrou, iar un aspect considerat până acum periculos nu ar mai fi văzut ca fiind problematic. Este vorba despre zăcământul de sare identificat de specialiști în zona Podului IRA, unde urmează să se realizeze legătura dintre metrou și trenul metropiltan care ar urma să ducă până la Aeroportul din Cluj, respectiv la gară.

În cadrul dezbaterii, Ionel Oprea, șeful de proiect al metroului din Cluj, a arătat că una dintre firmele din asocierea care a proiectat viitorul metrou, SWS Engineering SpA, a lucrat în Salzburg în scenarii similare și a identificat metodele prin care lucrările se poat desfășura fără probleme în zona IRA. Este vorba de soluții care nu conțin apă, ci sunt dealizate din alte materiale care nu afectează sarea. Această soluție este însă mai scumpă.


„Este o zonă mai deosebită, dar nu este o zonă așa de periculoasă. Din fericire, noi avem în echipă oameni care au lucrat în sare. Cei de la SWS au lucrat la Salzburg, care este «orașul sării», unde au făcut, gări, au trecut cu trenul pe sub sare, nu este nici o problemă, atâta timp cât nu utilizezi apă și noi am propus utilizarea unor soluții mai scumpe, spume care se injectează. Nu este nici o problemă din acest punct de vedere, sarea este o rocă mai puțin dură, dar se poate lucra în ea”, a arătat Ionel Oprea.

Ce stații ale viitorului metrou ridică probleme? 

În cadrul dezbaterii, șeful de proiect al metroului a făcut un tur virtual al traseului urmat de magistrală, prezentând principalele provocări de pe traseu, dar și particularități ale anumitor zone și stații.


Astfel, magistrala de metrou va porni din comuna Florești, din cartierul Terra, unde va exista un drum de legătură cu centura metropolitană. Prima stație (Țara Moților/ Terra) se va afla în sudul cartierului Terra. Pe parcursul intervalelor dintre stații există evacuări de urgență și centrale de ventilație. 

CITEȘTE DETALII AICI.

CITEȘTE ȘI:

Analiză. Primăria Cluj-Napoca taie finanţarea de la metrou, modernizarea unor străzi, inclusiv Calea Mănăştur, poduri şi parcuri pentru aqua park şi viitorul bazin de înot din Borhanci!

Contract record pentru supravegherea lucrărilor la metroul clujean: 25,5 mil. €

Termen prelungit A TREIA OARĂ pentru depunerea ofertelor pentru metrou. Până când se pot depune oferte?

Ultimele Stiri
abonare newsletter