Administrație

Modernizarea Podului Locomotivei mai așteaptă! După cinci ani, încă mai sunt de obținut „câteva avize”

Podul Locomotivei nu va fi modernizat prea curând. Avizele pentru demararea proiectului încă nu ar fi fost obținute, la 5 ani de la primele demersuri pentru modernizare.

Modernizarea Podului Locomotivei mai așteaptă! FOTO: Arhivă Modernizarea Podului Locomotivei mai așteaptă! FOTO: Arhivă

 

 


Modernizarea Podului Locomotivei nu pare să înceapă prea curând. Potrivit viceprimarului Dan Tarcea, primăria mai are de obținut „câteva avize” pentru demararea lucrărilor. Vestea bună este că streada Locomotivei ar putea fi modernizată în curând.

 


„La Podul Locomotivei avem de obținut câteva avize, și acolo este o lucrare destul de complexă, o lucrare mare, mai avem de obținut câteva avize astfel încât să putem să face documentațiile necesare și să putem intra și acolo în modernizare. Pe strada Locomotivei vom putea să intervenim în foarte scurt timp”, a declarat viceprimarul, la un post local de radio.

Primăria are încă din 2018 proiectul în baza căruia se vor face lucrările, dar momentul a fost amânat din cauza unor discuții cu CFR Infrastructură.


Ulterior, anul trecut, proiectul a fost propus de municipalitate pentru finanțare cu fonduri din programul „Anghel Saligny” (așa cum a fost redenumit fostul PNDL), însă doar Podul Răsăritului, aflat deja în construcție, va primi bani de la Guvern. Potrivit unei hotărâri a Consiliului Local Cluj-Napoca din noiembrie 2021, reabilitarea Podului Locomotivei costă 22,6 de milioane de lei cu TVA, din care, 636.000 de lei urma să fie alocați din bugetul local al municipiului și restul din „Anghel Saligny”.

În 2019, viceprimarul Dan Tarcea arăta că reabilitarea podului Locomotivei este „pusă în stand-by” de Căile Ferate Române, care întârzie să vină cu avizul privind întreruperea energiei electrice pentru locomotive pe durata lucrărilor: „Avem încă discuții cu CFR, având în vedere că pe sub pod trece linia de înaltă tensiune care alimentează locomotivele. Vor trebui transferate locomotivele de pe electric pe alt tip de combustibil, CFR trebuie să ne dea acele costuri, colegii mei au avut o discuție săptămâna trecută cu reprezentanții lor. Vor fi lărgite și trotuarele, să le facem mai comfortabile", afirma Tarcea, în 2019.


Podul de 406 m lungime va fi lărgit, în cadrul lucrărilor fiind amenjată şi o pistă de biciclete pe sensul de mers spre Dâmbul Rotund. Totodată, se vor monta panouri fonoabsorbante pentru a proteja casele din zonă. Durata de realizare a investiției este de 7 luni. De asemenea, se vor amplasa camere video de supraveghere, iar iluminatul se va face cu tehnologie LED. 

Cum au fost concepute benzile de circulaţie:


  • pe direcţia autogară – Piaţa Gării: 3,25 m pentru banda centrală, 3,75 m pentru banda mediană şi 3 m pentru cea laterală, la bordură, care pe rampă, la urcare, va servi pentru încadrarea maşinilor care vin de pe bretea, iar la coborâre va servi virajului la dreapta spre strada Fericirii
  • pe direcţia Piaţa Gării – autogară vor fi două benzi, una centrală, de 3,25 m, alta marginală, de 3,75 m; vor exista parapet de siguranţă, pistă de biciclişti cu dublu sens, de 2 m lăţime şi un trotuar de cel puţin 1 m lăţime.

CITEȘTE ȘI:

Cât mai „rezistă” Podul Garibaldi, care așteaptă modernizarea de 8 ani? Tarcea: „Podul nu prezintă niciun fel de pericol pentru nimeni”

abonare newsletter