Monitorul Cartierelor

Cât mai „rezistă” Podul Garibaldi, care așteaptă modernizarea de 8 ani? Tarcea: „Podul nu prezintă niciun fel de pericol pentru nimeni”

Modernizarea Podului Garibaldi, adusă în discuție de municipalitate încă din 2014, mai așteaptă. Primăria lucrează la un nou studiu pentru podul din Grigorescu.

Cât mai „rezistă” Podul Garibaldi, care așteaptă modernizarea de 8 ani? FOTO: Arhivă/ Captură ecran video de prezentare pod Cât mai „rezistă” Podul Garibaldi, care așteaptă modernizarea de 8 ani? FOTO: Arhivă/ Captură ecran video de prezentare pod

 

 


Podul Garibaldi nu va fi modernizat prea curând. Viceprimarul Dan Tarcea a declarat vineri că angajații primăriei lucrează la un nou studiu pentru podul din cartierul Grigorescu, urmând ca ulterior, acesta să fie scos la licitație. În 2019, proiectul de modernizare a fost scos la licitație de patru ori, însă nicio firmă nu a depus oferte. 

 


„Podul Garibaldi a fost scos la licitație de mai multe ori, suntem în etapa în care pregătim un nou studiu pentru a reface situațiile de acolo și sperăm ca de această dată, să vină cineva la licitație și la Podul Garibaldi. Colegii mei lucrează la documentații, astfel încât să putem să clarificăm și situația cu acest pod”, a declarat viceprimarul, la un post local de radio.

„Podul nu prezintă nici un fel de pericol pentru nimeni”

Viceprimarul a subliniat că podul este încă funcțional și nu îi pune în pericol, în prezent, nici pe pietoni, dar nici pe șoferi.


„Aș vrea să repet că Podul Garibaldi nu presupune nici un pericol pentru pietoni sau pentru mașini, doar din punct de vedere trebuie să fie refăcut acest pod, de altfel, nu prezintă nici un fel de pericol pentru nimeni”, a arătat Tarcea.

Valoarea investiției s-a dublat din 2014 până în 2019

Despre modernizarea Podului Garibaldi municipalitatea vorbește de circa opt ani. În tot acest timp, lucrările nu au început, dar valoarea investiției s-a dublat. Dacă în 2014 se estima că reabilitarea Podului Garibaldi costă 4,9 milioane lei, în 2017 valoarea totală a investiţiei a crescut la 7,1 milioane lei, iar valoarea totală a investiției a ajuns în ianuarie 2019 la8,7 milioane lei fără TVA (1,8 milioane euro). 


Obiectivul de investiții era cuprins la finanțare în Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL) cu o valoare de 5 milioane lei, conform listei obiectivelor de investiții aprobate pentru județul Cluj în perioada 2017-2020 de Ministerul Dezvoltării. 

Durata totală de execuție a proiectului este estimată la 9 luni. Finanțarea obiectivului se va face din fondurile bugetului local.


Potrivit documentelor Primăriei, lungimea totală a podului este de 50,30 metri. Podul este compus din 9 grinzi pe trei deschideri având structura de rezistenţă mixtă oţel-beton. Lăţimea podului variază între 20 şi 24 metri, iar lăţimea părţii carosabile este de 14 metri. Investiţia presupune lucrări de reabilitare, stăvilare noi, consolidarea infrastructurii existente, rampe de acces şi semnalizare rutieră.

CITEȘTE ȘI:

Cum arată șantierul de pe strada Kogălniceanu? Târgurile tradiționale de Zilele Maghiare, mutate pe alte străzi - FOTO

abonare newsletter