Administrație

Soarta centurii metropolitane, decisă la București de acum. Proiectul a intrat în comisia tehnică de la CNAIR

Soarta proiectului centurii metropolitane de la Cluj va fi decisă la București în următoarea perioadă. Studiul de fezabilitate a ajuns pe masa CNAIR.

Soarta centurii metropolitane, decisă la București de acum. FOTO: Facebook/ Viorel Băltărețu Soarta centurii metropolitane, decisă la București de acum. FOTO: Facebook/ Viorel Băltărețu

 

 


Aprobat abia săptămâna trecută în consiliile locale al municipiului Cluj-Napoca și ale localităților Florești, apahida și Gilău, proiectul centurii metropolitane a ajuns deja pe masa Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Indicatorii tehnico-economici trebuie aprobați de CNAIR înainte să ajungă pe masa Guvernului.

 


„Astăzi a intrat în comisia tehnică de la CNAIR proeictul centurii metropolitane, pentru avizare. Este unul din pașii intermediari care trebuie parcurși înainte de aprobarea de către Guvern a indicatorilor tehnico-economici. Vestea bună este că am făcut deja următorul pas, deși abia la sfârșitul săptămânii trecute am reușit să votăm în consiliile locale studiul de fezabilitate și deja el intră în următoarea etapă. Ne mobilizăm și ne mișcăm repede cu acest proiect, extrem de important pentru zona metropolitană a Clujului”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea, la un post local de radio.

Centura metropolitană va avea conectivitate cu toate drumurile naționale și județene din zona Clujului și va oferi o accesibilitate optimă către toate zonele și funcțiunile majore urbane și metropolitane, cum ar fi Spitalul Regional de Urgență, Spitalul Pediatric Monobloc de Copii, Aeroport, PUZ cartier Sopor ori Parc Industrial Tetarom 1 (Baciu). Ca impact, va reduce congestia în trafic în zona metropolitană a Clujului, va reduce timpul de deplasare cu până la 67% (30 min mai puțin) și va reduce nivelul de poluare.


Centura Metropolitană este în lungime de 42,13 km, bretelele nodurilor rutiere măsoară 26,62 km, iar drumurile de legătură 32,33 km, în total fiind proiectați 101,08 km. De asemenea, centura va avea două benzi pe sens. Viteza cu care se va putea circula este de 60/80/100 km/h. Pe drumurile de legătură se va putea circula cu o viteză între 40 și 80 de km/h.

De asemenea, centura metropolitană va dispune de 20 de noduri cu profil denivelat, 156 de structuri (poduri/pasaje/viaducte) în lungime de 22,7 km și 4 tuneluri de 1.620 m. Ca și dotări, va avea două parcări de scurtă durată.

CITEȘTE ȘI:

Clujul va scăpa de garajele de tablă în următorii trei ani! Tarcea: „Oamenii văd că arată mai bine fără, avem solicitări”

Ultimele Stiri
abonare newsletter