Economie

5000 de locuri, dar numai 1150 de clujeni înscriși în Rabla Local. Mai sunt două săptămâni în care te poți înscrie

În jumătate de lună, doar 1150 de clujeni s-au înscris în programul Rabla Local, prin care pot primi 3.000 de lei pentru casarea mașinilor vechi de 15 ani.

Rablele vor fi ridicate de pe străzile din Cluj / Foto: site Primăria Cluj-Napoca Rablele vor fi ridicate de pe străzile din Cluj / Foto: site Primăria Cluj-Napoca

 

 


Autoritățile au alocat 5000 de locuri pentru Cluj-Napoca în programul Rabla Local. Asta înseamnă că Primăria Cluj-Napoca poate suporta cheltuielile cu casare a maxim 5000 de mașini uzate din municipiu. 

 


Dacă clujenii decid să se înscrie în acest program, în care mașinile vechi de minim 15 ani sunt casate, vor primi o sumă de 3.000 de lei de la Primărie și Ministerul Mediului. Deși înscrierile au început de mai bine de două săptămâni, pe 31 iulie, numai 1150 de clujeni au depus solicitări. Asta înseamnă că doar 23% dintre locuri au fost ocupate.

„Este vorba despre un program care a fost îndelung discutat și așteptat la nivelul întregii țări, astfel încât în urma acestui program o parte din mașinile care sunt vechi să nu mai fie pe șoselele României și să fie înlocuite, dacă cei care au mașini doresc să facă acest lucru, cu mașini mai noi astfel încât să putem elibera șoselele și să avem mai puțină poluare. Pentru municipiul Cluj-Napoca au fost alocate, de la București, 5.000 de autovehicule, locuri pentru aceste rable. Până în acest moment sunt depuse 1.151 de solicitări pentru a intra în acest program, care este până în data de 31 august. Până atunci se desfășoară programul, după care intervine autoritatea locală ca să facă toate verificările pentru acest program”, a transmis viceprimarul Dan Tarcea.


CITEȘTE ȘI:
În Cluj-Napoca, aproape 800 de persoane s-au înscris în prima zi a programului Rabla Local
Înscrierile în programul Rabla Local, afectate de probleme tehnice. Site-ul a avut probleme timp de 2 ore

 

Viceprimarul Dan Tarcea consideră că numărul nu este mic, deși Primăria își propunea să scoată 5000 de rable de pe străzile Clujului, iar înainte de lansare, clujenii păreau să fie mai interesați de acest program. 


„Posibil să fie și perioada concediilor. Au fost făcute niște estimări la nivelul Bucureștiului. Noi ne-am asumat că putem să suportăm din bugetul local până la 5.000 de mașini. Nu este obligatoriu. Dacă sunt 5, sunt 5, dacă sunt 4.900, să fie 4.900. Noi îi încurajăm pe clujeni să facă acest lucru și să nu-și lase mașinile pe care nu le folosesc pe străzi. Este o modalitate bună de a-și lua bănuții pe mașină și de a face altceva cu acei bani, dacă mașina este nefolosită. Numărul de 1.000 de mașini dacă stați să vă gândiți cât spațiu ocupă la nivelul municipiului Cluj-Napoca. Parking-ul din Mănăștur, de exemplu, are 350 de locuri. Deci este echivalentul a trei parking-uri aproape, pline. Dar gândiți-vă că discutăm de parcări între blocuri, deci nu este o cifră mică 1.150 de mașini care o să dispară de la nivelul municipiului Cluj-Napoca. Depinde cu ce o comparăm. Să ne gândim că doar mașinile mai vechi de 15 ani”, a mai spus Dan Tarcea.

Înscrieri în programul Rabla Local. Pașii pe care trebuie să-i urmezi

De asemenea, Dan Tarcea a prezentat fiecare pas pe care clujenii trebuie să-l facă pentru a se înscrie în acest program, care se închide la finalul lunii august. 


„În această etapă, cei care doresc să se înscrie, trebuie să se înscrie pe site-ul și aplicația pregătită de AFM pe pagina proprie de internet, pentru a putea să beneficieze de prima de casare.

Lumea trebuie să urmeze următorii pași: în momentul în care s-au înscris pe această pagină de la AFM, pe aceeași adresă, în termen de 30 de zile, vor primi de la Primăria Municipiului Cluj-Napoca un e-mail în care li se solicită să urmeze niște pași: adică să-și deschidă un cont de utilizator pe portalul primăriei, să acceseze link-ul, să semneze electronic declarația pe propria răspundere, sunt niște documente anexate care, dacă este cazul, să le depună sau nu, dacă este co-proprietar să depună acordul... după ce transmit aceste date, în termen de 30 de zile de la primirea link-ului, trebuie să semneze cotractul de finanțare - este un contract care se poate semna electronic, nu trebuie să vină la sediul primăriei. După ce au trimis contractul de finanțare către primărie, le trimitem alt link, iar ei trebuie în termen de 60 de zile să predea spre casare autovehiculul uzat, să-l radieze din circulație, să scoată din uz de la evidența municipiului Cluj-Napoca, după care încarcă cele trei documente: dovada radierii, certificatul de distrugere și un extras de cont ca să știm unde să virăm banii. Din momentul în care ne-au încărcat aceste date, în termen de 30 de zile noi facem această plată de 3.000 de lei.

CITEȘTE ȘI:
Tot mai mulți români se orientează spre mașinile „verzi”. Dacia rămâne în topul preferințelor
Vești bune pentru șoferi. Înmatricularea şi radierea mașinilor s-ar putea face online

 

Până la sfârșitul anului oamenii pot să-și încaseze banii, dar pot și mai repede dacă își rezolvă toate aceste documente. E o procedură foarte simplă, nu presupune multe drumuri, ci doar să caseze și să urmeze pașii pe care-i au de urmat. Partea pozitivă e că nu trebuie să-ți cumperi o altă mașină mai nouă. Dacă mașina trece de 15 ani, îți iei 3.000 de lei. Dacă, în schimb, dorește să-și cumpere o altă mașină, nu poate să-și cumpere o mașină mai veche de Euro5”, a explicat Tarcea.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Încep înscrierile pentru Rabla Local! Mii de clujeni vor primi câte 3.000 lei pentru casarea mașinilor uzate

Programul Rabla Local, lansat la Cluj. Ministrul Mediului: „În acest an vom elimina din trafic peste 200.000 de mașini poluatoare”

Ultimele Stiri
abonare newsletter