Administrație

Lucrările pe A3 Nădășelu-Zimbor, „paralizate” de zăpadă. Constructorul și-a mutat utilajele la Dunăre

Constructorul UMB și-a mutat zeci de utilaje de pe șantierul Autostrăzii Transilvania în sudul țării, întrucât vremea rea nu permite momentan desfășurarea lucrărilor în zonă.

Constructorul de pe A3 Nădășelu-Zimbor și-a mutat utilajele la Dunăre Constructorul de pe A3 Nădășelu-Zimbor și-a mutat utilajele la Dunăre

 

 


Asociația Pro Infrastructură anunță că ritmul lucrărilor la Drumul Expres Brăila-Galați a accelerat, întrucât constructorul român UMB a mobilizat zeci de utilaje în această zonă, aduse pe de Autostrada Transilvania, lotul Nădășelu-Zimbru.

 


„Ritm excelent pe Drumul Expres Brăila-Galați. Mobilizarea ne dă speranțe că în 2023 vom circula pe cei 11 km. Contractul a fost semnat pe 15.04.2021 cu UMB pentru aproximativ 371 milioane lei fără TVA, cu perioadă de proiectare 10 luni și alte 24 de execuție și o garanție de 10 ani. Ordinul de începere aferent proiectării a venit pe 01.07.2021, iar primele utilaje au intrat în teren la început de octombrie”, a arătat Asociația Pro Infrastructură.

 


Lucrările pe șantierul Autostrăzii Transilvania Nădășelu-Zimbor nu pot fi continuate în prezent din cauza condițiilor meteo nefavorabile, zeci de utilaje care se aflau aici fiind duse la șantierul de la Dunăre.

„Progresul este foarte bun în doar câteva luni de muncă, mai ales că vorbim de perioada cea mai puțin prielnică pentru șantiere. Constructorul a mutat aici zeci de utilaje, în special basculante, de pe Autostrada A3 Nădășelu-Zimbor, acolo unde ar sta nemișcate în zăpadă și noroi. Lângă Dunăre însă pare că a venit primăvara și vom avea un avans semnificativ la terasamente în februarie și martie, dacă vremea rămâne bună”, a mai arătat Asociația Pro Infrastrutură.


Prima autostradă care va atrage bani din PNRR

Prima autostradă care va beneficia de finanțare prin Planul Național de Redresare și reziliență (PNRR) este deja în lucru, circa 42 de kilometri pe care constructorul a început execuția în urmă cu mai puțin de un an, dar cu progrese vizibile. 

În afară de cei 30 de kilometri de la Nădășelu la Zimbor, UMB mai are contractată și porțiunea de 12 km de la Zimbor la Poarta Sălajului, în total cei 42 de kilometri care sunt incluși la finanțare prin PNRR.


Lucrările au demarat în forță în luna februarie 2021, atunci când zeci de utilaje ale UMB au intrat în teren pentru a amenaja șantierul. Atât de impresionantă a fost mobilizarea din acel moment, încât șantierul autostrăzii părea că apăruse peste noapte.

Primele imagini video fuseseră publicate pe forumul peundemerg.ro, iar unul dintre utilizatori remarca mirat: „Incredibil cât de repede avansează UMB. Acum o săptămână nu era nimeni aici”.

A3 Nădășelu – Zimbor are lungimea de 30.06 km, constructor pe acest tronson fiind asocierea Spedition UMB - Tehnostrade – Electromontaj. Valoare lucrărilor se ridică la 1.39 mld lei (fără TVA) / 9.6 mil euro per km. Contractul a fost semnat în 22 septembrie 2020, iar durată este de 12 luni pentru proiectare și 24 luni pentru execuție. Lucrarea ar trebui finalizată până în trimestrul 4 al anului viitor.

Autostrăzile finanțate prin PNRR

Ministerul Transporturilor a propus spre finanțare prin PNRR următoarele obiective de investiții:

  • A7 – Ploiești - Buzău - Focșani - Bacău – Pașcani
  • A8 – Tg. Mureș - Miercurea Nirajului și Leghin – Pașcani
  • A1 - Margina - Holdea: 9 km (2 stații cu 10 puncte de reîncărcare)
  • A3 – Nădășelu – Poarta Sălajului: 42 km (6 stații cu 30 puncte de încărcare).

CITEȘTE ȘI:

Tronsonul A3 Chețani-Câmpia Turzii, în mâna unui cercetat penal din Bihor. Băltărețu: „Lucrările la acest tronson demarează cu un mare minus”

Ultimele Stiri
abonare newsletter