Administrație

Tronsonul A3 Chețani-Câmpia Turzii, în mâna unui cercetat penal din Bihor. Băltărețu: „Lucrările la acest tronson demarează cu un mare minus”

Tronsonul autostrăzii A3 Câmpia Turzii – Chețani a ajuns pe mâna unui cercetat penal, anunță deputatul USR-PLUS Viorel Băltărețu.

Tronsonul A3 Chețani-Câmpia Turzii, în mâna unui cercetat penal din Bihor. Băltărețu: „Lucrările la acest tronson demarează cu un mare minus” Tronsonul A3 Chețani-Câmpia Turzii, în mâna unui cercetat penal din Bihor. Băltărețu: „Lucrările la acest tronson demarează cu un mare minus”

 

 


Deputatul USR-PLUS, Viorel Băltărețu, a atras atenția că pentru proiectarea și execuția a tronsonul autostrăzii A3 Chețani-Câmpia Turzii, CNAIR a desemnat câștigătoare o parte din firmele unui om de afaceri bihorean care este judecat pentru evaziune fiscală, spălare de bani și instigare la abuz.

 


„Pentru proiectarea și execuția lotului Chețani - Câmpia Turzii, CNAIR desemnează câștigătoare o asociere din care fac parte firme ale unui om de afaceri bihorean judecat pentru evaziune fiscală, spălare de bani și instigare la abuz. 

 


Citiți știrile monitorulcj.ro și pe Google News

 

E vorba de una dintre primele licitații încheiate în mandatul lui Sorin Grindeanu la Ministerul Transporturilor.


Trameco SA şi Drumuri Bihor SA fac parte din Selina Grup, aparținând omului de afaceri Beneamin Rus, asfaltatorul de serviciu al Consiliului Județean și al administrațiilor PNL Bihor”, a transmis deputatul USR-PLUS Viorel Băltărețu.

Potrivit deputalului USR-PLUS, această firmă a blocat lucrările la tronsonul Chiribiș-Biharia din Autostrada Transilvaniei prinsubevaluarea costurilor.


Contractul respectiv a fost semnat în 12.06.2020 și a prevăzut 6 luni de proiectare și 18 de execuție pentru 28,55 kilometri în valoare de 326 milioane RON plus TVA. Trameco a solicitat costuri suplimentare de 48% peste valoarea contractuală.

Potrivit sursei citate, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a încercat să caute orice variant posibilă pentru deblocarea contractului.

„Ca ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă a căutat toate variantele pentru deblocarea contractului, rezilierea fiind ultima opțiune luată în calcul, din cauza întârzierilor survenite. Însă când a devenit evident că Selina Grup nu dorește să-și asume execuția lucrării, fostul ministru a discutat cu conducerea CNAIR în vederea reluării rapide a licitației, așa cum s-a întâmplat și la Chețani - Câmpia Turzii. 

Însă, odată cu ieșirea USR de la guvernare, CNAIR a abandonat subiectul, rezilierea a fost amânată, situație care a făcut posibilă participarea Selina Grup la licitația pentru Chețani - Câmpia Turzii.

Din păcate, lucrările la acest tronson demarează cu un mare minus de încredere în seriozitatea și capacitatea reală a asocierii de firme de a duce la bun sfârșit proiectul. 

Voi monitoriza foarte strict evoluția proiectului și voi anunța orice derapaj sau întârziere”, a încheiat Viorel Băltărețu.

CITEȘTE ȘI:

A fost desemnat constructorul pentru lotul lipsă de autostradă dintre Târgul Mureș și Cluj-Napoca

Ultimele Stiri
abonare newsletter