Administrație

Trenul metropolitan clujean, abia în 2024!

Proiectul a stat blocat două luni din cauza neînțelegerilor dintre primărie și CFR.

Primarul Emil Boc arată pe o hartă pe unde va trece trenul metropolitan. Foto: Facebook Emil Boc Primarul Emil Boc arată pe o hartă pe unde va trece trenul metropolitan. Foto: Facebook Emil Boc

 

Primarul Emil Boc a dat din nou asigurări că trenul metropolitan se va face…anul viitor. 


„În privința trenului metropolitan, obiectivul este de a obține toate avizele, autorizațiile necesare, inclusiv hotărâri de Guvern până în martie 2024, astfel încât să fim primii care depun spre finanțare acest proiect al trenului metropolitan. Lucrările acum sunt deblocate după luni de discuții în ceea ce privește colaborarea cu CFR-ul, până la urmă acest lucru a fost posibil și este realizat”, a precizat Emil Boc, în deputul ședinței de ieri a Consiliului Local.

La începutul anului, se vorbea de condiționarea proiectului trenului metropolitan de o nouă cerință venită de la Compania CFR, și anume realizarea unui noi fir de trafic feroviar, între Gara Cluj și Apahida. S-au pierdut luni importante pentru a se ajunge la concluzia că nu este necesară realizarea unui nou fir de cale ferată între Gară și IRA. Trenul poate circula pe cele două linii existente pe acest traseu, au concluzionat experții consultați de Primărie.


„În privința pasajului de la Tăietura Turcului, care e parte a proiectului de modernizare a căii ferate Cluj-Episcopia Bihor, un proiect de încă 1,1 miliarde de euro: anul viitor, după obținerea autorizației de construcție în formă finală, se va intra la lucru și pe acest tronson Cluj-Aghireș. Prima dată se va lucra pe tronsonul Aghireș-Poieni cu restricții de circulație importante pe care le vor avea în această zonă, și, evident, și acest tronson de circulație care este Cluj-Poieni care este în fază de obținere a autorizației de construcție. Anul viitor se vor desfășura lucrările de execuție”, a mai spus edilul.

Asociația Pro Infrastructură: „CFR îngroapă trenul metropolitan”

Asociația Pro Infrastructură spun că „lipsa de capacitate a CFR îngroapă trenul metropolitan Cluj-Napoca”. 


„Lipsa de capacitate a CFR îngroapă trenul metropolitan Cluj-Napoca. CFR se plânge de lipsa de capacitate de transport pe sectorul Cluj-Apahida și cere un al treilea fir de circulație. Domnule Boc, nu este nevoie de al treilea fir! Trebuie în schimb ca oficialii CFR să adopte un management de trafic eficient și o semnalizare modernă! Actualmente prin gara Cluj-Napoca trec aproximativ 40 de trenuri pe zi în fiecare direcție. În cele mai «aglomerate» ore, pleacă spre Apahida patru trenuri de călători. Ne referim doar la călători fiindcă marfa este nesemnificativă: doar 9 din 162 intrări-ieșiri în/din gara Cluj în 13 ianuarie 2023. În plus, marfarele pot să circule și noaptea. CFR se plânge că 6-7 trenuri pe oră ar fi prea multe după adăugarea a încă 2-3 trenuri metropolitane pe direcția Cluj->Apahida! De fapt, vorbim de 5-6 trenuri pe oră în total deoarece unele garnituri Regio existente pot fi parte din sistemul metropolitan”, au arătat reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

Șeful de proiect Ionel Oprea, cel care coordonează studiile pentru metrou și tren metropolitan comandate de Primăria Cluj-Napoca, citat de presshub.ro a arătat că de la 75 de milioane euro cât era estimat inițial trenul metropolitan, costurile au crescut la 200-280 de milioane de euro, având în vedere o serie de pasaje sau treceri de pietoni care ar trebui realizate, motiv pentru care proiectul nu ar mai merita să fie realizat, sau depus spre finanțare europeană, având în vedere că numărul de călători care vor circula cu acesta va fi foarte scăzut.


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

„Primul venit, primul servit”! Cu ce orașe „se bate” Clujul pe fondurile europene pentru tren metropolitan?

Undă verde de la București. Primăria Cluj va face exproprierile pentru metrou și tren metropolitan

A fost emis acordul de mediu pentru METROU și TREN METROPOLITAN, la Cluj

abonare newsletter