Administrație

Undă verde de la București. Primăria Cluj va face exproprierile pentru metrou și tren metropolitan

O firmă din Turcia, care a lucrat și la metroul din Dubai, a câștigat contractul pentru metroul din Cluj-Napoca, cu o ofertă de 9 miliarde lei.

sursă foto Facebook Emil Boc sursă foto Facebook Emil Boc

 

Problema care s-a pus de la începutul proiectului a fost cine va face exproprierile necesare pentru construirea metroului, având în vedere că, până nu demult, legea prevede că în România numai Metrorex poate face exproprieri pentru liniile de metrou.


Această problemă pare a fi tranșată, după ce, astăzi, Camera Deputaţilor a adoptat un proiect de lege care are ca obiect de reglementare adoptarea unor măsuri care să conducă la implementarea mai rapidă a proiectelor de infrastructură de transport de interes naţional.

Pe lângă Ministerul Transporturilor, CNAIR, CFR sau Metrorex, care puteau face exproprieri, a fost inclusă în listă și Primăria Cluj-Napoca.


„În aplicarea prezentei legi expropriatorul este reprezentat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A., precum şi prin Compania Naţională de Investiţii Rutiere - S.A., pentru toate lucrările de construcţie de drumuri de interes naţional, prin Compania Naţională de Căi Ferate C.F.R. - S.A., pentru lucrările de construcţie, reabilitare şi extindere a infrastructurii feroviare publice, prin Societatea Comercială de Transport cu Metroul Bucureşti Metrorex - S.A. pentru lucrările necesare dezvoltării reţelei de transport cu metroul şi de modernizare a reţelei existente sau prin Municipiul Cluj - Napoca pentru implementarea proiectului de infrastructură de transport Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca- Baciu-Apahida-Jucu-Bonţida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”.

Camera Deputaţilor este for decizional în cazul acestui proiect.


Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a câștigat contractul pentru proiectarea și execuția magistralei de metrou M1 din Cluj-Napoca, a transmis oficial, marți, Primăria Cluj-Napoca. Contractul poate fi semnat dacă în 10 zile nu se depun contestații. Gullermak ar fi câștigat și licitația pentru secțiunea II Băneasa – Otopeni a M6 spre Aeroportul Otopeni.

Asocierea condusă de constructorul Gulermak (Turcia) a depus o ofertă de 9,059 miliarde lei, față de estimarea Primăriei de 9,064 miliarde.


Pentru magistrala cu 19 stații din Cluj-Napoca, finanțarea prin PNRR este de 300 de milioane de euro (1,5 miliarde lei), sumă care acoperă structura pentru 9 stații, valoarea totală a contractului de finanțare semnat cu Ministerul Transporturilor fiind de 13 miliarde lei. Este cel mai mare contract de finanțare de până acum, a transmis, pe 29 decembrie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. 

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Emil Boc, explicații despre centura metropolitană și metrou. „Românii își doresc o țară ca afară. O pot avea la Cluj-Napoca”. GALERIE FOTO

Turcii de la Gulermak „au dat lovitura”. Pe lângă magistrala din Cluj, firma a pus mâna și pe „metroul de Otopeni”

Una caldă, una rece. Metroul din Cluj are constructor, dar Primăria nu găsește supervizor pentru lucrări

Ultimele Stiri
abonare newsletter