Administrație

Veste bună pentru locuitorii din Valea Drăganului. Grinzi din beton, montate pe podul amplasat peste Crișul Repede

Miercuri, 13 iulie, au fost montate grinzile din beton la podul amplasat peste Crişul Repede, care leagă DN1 de Valea Drăganului.

Podul peste Crișul Repede care leagă DN1 de Valea Drăganului/ Foto: Consiliul Județean Cluj Podul peste Crișul Repede care leagă DN1 de Valea Drăganului/ Foto: Consiliul Județean Cluj

 

Lucrările desfășurate de Consiliul Județean Cluj în cadrul proiectului de reabilitare și modernizare a Drumului Apusenilor au continuat miercuri, 13 iulie, cu operațiunea de montare a grinzilor prefabricate din beton la podul amplasat pe cursul râului Crișul Repede.


 

În număr de șapte, grinzile au o lungime de 36,5 metri, o înălțime de 1,6 metri și o greutate, fiecare, de 55,7 tone. Ele au fost amplasate pe suportul betonat al picioarelor podului cu ajutorul unor macarale speciale de mare tonaj.


 

Citiți știrile monitorulcj.ro și pe Google News

„Cu o mobilizare exemplară, antreprenorul lucrării a reușit să poziționeze grinzile din beton ale podului în doar câteva ore. În perioada următoare, acesta va realiza placa de supra-betonare, hidroizolația și trotuarele, totul culminând cu amplasarea structurii rutiere. Constructorul a dat asigurări că toate aceste lucrări se vor finaliza până la sfârșitul lunii septembrie, astfel încât, în cel mai scurt timp, cetățenii din Valea Drăganului, dar și turiștii, să poată utiliza podul în condiții optime", a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.


Cu o vechime de peste 70 de ani și aflat într-o avansată stare de uzură, vechiul pod a fost afectat de fenomenele hidrometeorologice extreme din vara anului 2020. În acest context, s-a decis construirea unui pod nou.

Amintim faptul că lucrările de reabilitare și modernizare derulate în cadrul proiectului „Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională - Traseu Regional Transilvania Nord, Drumul Apuseni, prin modernizarea DJ 108K (limita jud. Bihor – Baraj Drăgan) de la km. 26+455 la km. 29+495  și DJ 764B (Baraj Drăgan – intersecție DN1) de la km. 0+000 la km. 22+164,500”, în lungime de peste 25 de km, au intrat în etapa finală, stadiul fizic al acestora depășind 90%.


 

CITEȘTE ȘI:

Pod metalic provizoriu spre Valea Drăganului

Circulație reluată pe Valea Drăganului. A fost montat un pod metalic provizoriu

„Podul de piatră s-a dărâmat”. Locuitorii din Valea Drăganului, izolați DIN NOU! O viitură a DISTRUS podul provizoriu

abonare newsletter