Actualitate

Cum poți evita ofertele false de Black Friday: recomandări pentru perioada reducerilor

Verificarea magazinului online și a prețului produsului, precum și alegerea unei metode sigure de plată sunt câteva dintre metodele sigure ce trebuie luate în calcul de consumatori în perioada Black Friday pentru a evita ofertele false.

Sfaturi utile. Cum să eviți ofertele false din perioada marilor reduceri de prețuri. | Foto: Depositphotos.com Sfaturi utile. Cum să eviți ofertele false din perioada marilor reduceri de prețuri. | Foto: Depositphotos.com

 

 


Pentru a se asigura că beneficiază, cu adevărat, de oferte, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, cum este BlackFriday, clienții sunt sfătuiți să se informeze în prealabil.

CITEȘTE ȘI: 
Românii strâng cureaua de Black Friday. 4 din 10 oameni reduc bugetul, iar unii nu cumpără nimic.

Astfel, verificarea magazinului online, a prețului produsului, alegerea unei metode sigure de plată și folosirea garanției legale sunt câteva dintre recomandările Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) pentru perioada de reduceri Black Friday.


Cum poți evita ofertele false de Black Friday: recomandări pentru perioada reducerilor

„Black Friday, Vinerea Neagră, indiferent de denumire și de durată, în România se desfășoară, de câțiva ani, pe tot parcursul lunii noiembrie, în special la începutul lunii, deși, în mod tradițional, în Uniunea Europeană acest eveniment este derulat la sfârșitul lunii.

Indiferent de pe ce site doriți să faceți cumpărături, mai ales că frumoasele și așteptatele sărbători de iarnă sunt aproape, recomandările Centrului European al Consumatorilor (ECC Romania) - Direcție în cadrul ANPC - menite să vă atragă atenția asupra posibilelor pericole ascunse în online și să transforme acest moment într-unul plin de bucurie, cu siguranță vor fi utile”, se arată într-o informare publicată de ANPC, citată de Agerpres.ro


Primul sfat al specialiștilor este verificarea structurii magazinului online și a termenilor și condițiilor generale, care trebuie să fie accesibile consumatorului și complete și să conțină denumirea comerciantului care deține site-ul sau în numele căruia acționează, adresa poștală, numărul de telefon și adresa de poștă electronică la care acesta poate fi efectiv contactat, politica de retur și condițiile de vânzare (livrare, plată, returnare produs și rambursare).

Consumatorul trebuie să sune, ulterior, la numărul de telefon afișat pentru a verifica dacă funcționează și răspunde cineva și să consulte recenziile privitoare la produs sau comerciant, pentru a vedea dacă alți utilizatori au avut probleme cu magazinul sau, dimpotrivă, au lăsat recenzii pozitive.


ANPC susține că, în perioadele de reducere, trebuie afișate atât prețul redus, cât și prețul fără reducere, iar prețul înainte de reducere trebuie să fie cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile, conform legislației europene.

Consumatorii, avertizați să nu dea curs reclamelor care „creează presiune”

Nu dați curs mesajelor comerciale care creează presiune. Sintagme de genul «alte 20 de persoane se uită la acest articol» sau «au mai rămas doar trei articole» sunt doar câteva exemple folosite deseori de site-uri sau aplicații mobile, rețele de socializare sau chiar motoare de căutare, pentru a pune presiune pe decizia de achiziție a consumatorului”, avertizează ANPC.


CITEȘTE ȘI: 
Black Friday bate la ușă. Valoarea medie a unei comenzi va fi de 500 lei.

O altă modalitate prin care se încearcă influențarea comportamentului de cumpărare al consumatorului este afișarea unei numărători inverse.

ANPC recomandă, de asemenea, alegerea unei metode sigure de plată. 

„Dacă plătiți online, asigurați-vă că aveți o conexiune la internet securizată. Asigurați-vă că adresa site-ului este marcată cu «https» și simbolul lacătului închis. Nu salvați detaliile bancare pe telefonul mobil, pe computer sau pe orice platformă de cumpărături. Setați o sumă maximă pentru plățile unice, pentru cardul dvs. Evitați plățile prin transfer bancar (în această situație, nu există procedură de refuz la plată)”, mai arată sursa citată. 

Folosirea garanției legale

Specialiștii consideră ca fiind importantă folosirea garanției legale.

„Pentru toate bunurile, la preț întreg sau cu preț redus și, de asemenea, pentru produsele digitale (de exemplu, ceasul sau frigiderul inteligent), precum și pentru serviciile și conținutul digital (softuri, jocuri online etc.) achiziționate de la un vânzător cu sediul în România sau în Uniunea Europeană, beneficiați de o garanție legală de conformitate de minimum doi ani. Dacă produsul dvs. este defect, puteți cere vânzătorului să repare sau să schimbe produsul ori, dacă aceste două soluții nu sunt posibile, să vă ramburseze sumele plătite pentru acesta. Atunci când cumpărați online, aveți la dispoziție o perioadă de 14 zile pentru a vă răzgândi și a returna produsul”, a avertizat ANPC.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
Foto: Depositphotos.com

CITEȘTE ȘI:

Cum să eviți reducerile false. Recomandări pentru perioada Black Friday.

Românii strâng cureaua de Black Friday. 4 din 10 oameni reduc bugetul, iar unii nu cumpără nimic.

Ultimele Stiri
abonare newsletter