Politică

Cum va fi afectat sectorul auto de tranziția către o economie verde? Emil Boc: „Viitorul Europei depinde de politica de coeziune”

Ce fel de Europă dorim să construim în continuare? În calitate de președinte al Comitetului European al Regiunilor, Emil Boc consideră că politica de coeziune reprezintă cheia viitorului european comun. Unul dintre segmentele ce presupun schimbări pe calea către o tranziție verde vizează sectorul auto european.

Emil Boc, la Bruxelles: „Viitorul Europei depinde de politica de coeziune”/Foto: Emil Boc Facebook.com Emil Boc, la Bruxelles: „Viitorul Europei depinde de politica de coeziune”/Foto: Emil Boc Facebook.com

 

 


În toamna anului trecut, primarul municipiului Cluj-Napoca Emil Boc a fost ales preşedinte al Comisiei pentru politica de coeziune teritorială şi bugetul UE (COTER) a Comitetului European al Regiunilor (CoR).

 


Disparitățile din Uniunea Europeană pot fi ocolite, iar în acest sens funcționează o serie de mecanisme de coeziune și convergență dezvoltate la nivel european, menite să reducă diferențele de dezvoltare și condiții de trai pe teritoriul uniunii. 

Edilul Emil Boc a prezentat, la Bruxelles, un bilanț al eforturilor de coeziune realizate la nivel european, prin care statele membre au dezvoltat politici administrative coerente care să permită traziția către o economie verde. 


„În Uniunea Europeană avem un grad mai mare de convergență decât unele state din interiorul Statelor Unite ale Americii”, a declarat Emil Boc la Bruxelles, citând datele unei analize prezentate în cadrul dezbaterilor. 

Principalele beneficiare ale proiectelor de coeziune sunt statele din fostul bloc comunist, din Estul Europei, printre care și România. 


„Acum, când discutăm despre viitorul politicii de coeziune, este extrem de important să ne gândim ce fel de Europă dorim să contruim în continuare. Care este viitorul Europei?

În egală măsură, cred că viitorul Europei depinde de această înțelegere a politicii de coeziune, care să aducă pe de o parte acces la piața unică, iar pe de altă parte să ofere șansa tuturor cetățenilor europeni să beneficieze de succesele pieței unice”, a declarat Emil Boc în intervenția din cadrul Comitetului European al Regiunilor.


Industria auto și tranziția verde

La Bruxelles urmează să se desfășoare o serie de dezbateri bazate pe tema tranziției juste și care vor include țintele atinse până în prezent pe acest segment, dar și viitorul sectorului auto. 

„Cunoaștem cât de importantă este pentru industria auto această dimensiune ce vizează locurile de muncă din Uniunea Europeană. 

Trebuie să ne asigurăm că locurile de muncă sunt conservate, că oamenii vor avea în continuare șansa unei slujbe bine plătite, dar în același timp să avem această tranziție spre economia verde, inclusiv din perspectiva industriei auto”, a declarat Emil Boc. 

Regulamentul ce privește introducerea standardelor stricte pentru emisiile de CO2 pentru autoturisme și camionete urmează să intre în vigoare. Regulamentul a fost aprobat la sfârșitul lunii martie. 

Cel mai târziu din 2035 niciun autovehicul nou alimentat cu benzină sau motorină nu va fi înmatriculat în Europa. 

Sectorul industriei auto cuprinde un număr de circa 14 milioane de angajați ce vor fi afectați de viitoarele schimbări la nivel european. 

CITEȘTE ȘI: 

Orașele „eco” ale Europei. Emil Boc: „Un oraș verde nu este un lux, ci o necesitate”

„În privința regulamentului privind standardele de emisii CO2, raportul nostru a fost menționat în mod direct în textul juridic ca fiind principal contributor Comitetul European al Regiunilor, în efortul de a elabora un mecanism de tranziție justă pentru industria autovechiculelor”, a apreciat Emil Boc. 

Potrivit acestuia, este pentru prima dată când Comitetului European al Regiunilor i se atribuie un rol activ într-un act legislativ. 

În plus, Comitetul European al Regiunilor a reușit să aibă acces în cadrul trialogului dintre Parlament, Consiliu și Comisia Europene privind textul juridic final. 

Misiunea orașelor europene

Emil Boc s-a referit și la misiunea orașelor europene, care vizează calitatea vieții cetățenilor europeni, menționând misiunea privind combaterea cancerului, cu impact asupra vieții a peste trei milioane de oameni. 

„De ce sunt importante aceste misiuni? Pentru că vizează viețile cetățenilor europeni. Au impact direct. Chiar dacă ele sună destul de tehnic, în spatele acestor cuvinte sunt eforturi prin care noi transferăm aceste misiuni în orașele și regiunile noastre, cu explicații concrete. 

  • Misiunea privind tratarea cancerului. 
  • O sută cincizeci de regiuni și comunități reziliente la efectele schimbărilor climatice. 
  • Refacerea oceanelor și a apelor. 
  • O sută de orașe inteligente, neutre din punct de vedere climatic. 
  • Crearea a 100 de laboratoare vii și proiecte care să conducă tranziția către soluri sănătoase. 

Importanța acestor misiuni este una crucială pentru oameni, astfel încât noi trebuie să ne desfășurăm activitatea pentru implementarea acestora”, a explicat Emil Boc. 

În intervenția sa Emil Boc s-a referit și la modalitățile de îmbunătățire a mecanismelor de democrație participativă în interiorul comunităților. 

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Orașele „eco” ale Europei. Emil Boc: „Un oraș verde nu este un lux, ci o necesitate”

abonare newsletter