Economie

7 din 10 români petrec o zi de concediu la ghișeele instituțiilor publice. Peste 20% consideră că digitalizarea nu va avea loc niciodată

Statul la cozi este principalul obstacol de care se lovesc majoritatea românilor în interacțiunea cu instituțiile statului.

7 din 10 români petrec o zi de concediu la ghișeele instituțiilor publice. Peste 20% consideră că digitalizarea nu va avea loc niciodată

 

 


Potrivit unui studiu realizat de Asociația Română pentru Smart City, cu sprijinul Dell Technologies, 7 din 10 români au nevoie de o zi de concediu pentru a rezolva problemele cu statul. Mai mult, 8 din 10 români declară că de obicei nu rezolvă problema pentru care au venit, de la prima vizită.

 


Conform aceluiași studiu, principalele obstacole pe care le-au întâmpinat românii în acele situații sunt: faptul că nu aveau toate documentele (47,03%) și defecțiuni tehnice sau erori umane din cadrul instituției (46,85%).

 


Citiți știrile monitorulcj.ro și pe Google News

 

6 din 10 români consideră că România este o țară birocratizată excesiv

6 din 10 români consideră că România este o țară birocratizată excesiv, iar reducerea birocrației ar spori șanșele de a urca în clasamentul țărilor cu acces la servicii digitale.

Dintre toate interacțiunile pe care le-au avut în trecut cu instituțiile publice, 35,9% dintre cei care au participat la studiu spun că nici una dintre acestea nu au avut loc în mediul digital. 21,89% declară că doar o interacțiune a avut loc în mediul digital și 16,93% au avut două interacțiuni la care nu au fost nevoiți să se deplaseze.


Marea majoritate a participanților la studiu nu dau mari șanse digitalizării complete a instituțiilor administrative ale statului, în viitorul apropiat: 27,87% consideră că acest lucru se va întâmpla peste 10 ani, 22,68% peste 5 ani iar 20,63% sunt de părere că digitalizarea nu va avea loc deloc. Concluziile sunt îngrijorătoare, având în vedere că 88,66% dintre români obișnuiesc să interacționeze cu instituțiile statului pentru plata taxelor și impozitelor, iar 67,01% pentru obținerea sau reînnoirea unor acte sau documente oficiale.

85% dintre respondenți au indicat că prioritatea digitalizării ar trebui să fie accesul mai rapid la surse

Una dintre soluțiile cele mai importante pentru simplificarea birocrației din România este folosirea soluțiilor de Cloud. Cu toate acestea, din totalul numărului din respondenți, doar 22% susțin că folosesc această soluție de stocare, deși 78% consideră că ar spori considerabil eficiența.


În acest context Asociația Română pentru Smart City, alături de Dell Technologies, au dat startul unei campanii pentru digitalizarea României – România Fără Ghișee, al cărei obiectiv este debirocratizarea instituțiilor statului prin implementarea de soluții tehnologice adaptate nevoilor cetățenilor. 

Deși multe instituții au încercat de digitalizeze procesele de comunicare cu cetățenii, în multe cazuri a lipsit privirea de ansamblu, așa că uneori digitalizarea nu a făcut decât să consume bani, resurse și chiar să complice lucrurile. Campania România Fără Ghișee este modul prin care dorim să atragem atenția asupra obstacolelor peste către trebuie să treacă cetățenii și să determinăm autoritățile să pună problema digitalizării României în topul priorităților pentru 2022. Avem soluțiile necesare pentru ca interacțiunile dintre cetățeni și instituțiile publice să fie mai transparente, mai productive și să salveze timp și bani pentru ambele părți. Alături de partenerii noștri de la Dell Technologies punem la dispoziție expertiza și soluțiile care vor lăsa dosarul cu șină de domeniul trecutului”, a declarat Eduard Dumitraşcu, preşedintele Asociaţiei Române pentru Smart City.

Un oraș din SUA, model de digitalizare cu ajutorul tehnologiei

Cu o populație de doar 60.000 de persoane, orașul Doral din Statele Unite ale Americii a reușit în trei ani să se transforme digital cu până la 40%, să atragă investitori și să creeze comunitatea perfectă pentru rezidenți. 

Doral a început transformarea digitală prin înlocuirea configurării hardware vechi cu soluții de tip client și server, oferite de Dell Technologies. Astfel experiența cetățenilor legată de serviciile municipale s-au îmbunătățit considerabil. De exemplu, orașul permite comunicarea online cu toate departamentele implicate în servicii de dezvoltare, fără a fi necesară prezența fizică. Obiectivul a fost simplificarea procesului pentru o experiență intuitivă și ușoară, ce presupune comunicare eficientă între bazele de date, monitorizarea performanței și înregistrarea consecventă a datelor, de care să se bucure cetățenii și companiile. 

Prin inițiativa „Calitatea locului”, bazată pe HCI (Human–computer interaction), Doral a implementat și sisteme noi pentru forțele de ordine care acum primesc mai multe informații cu privire la mediu dar și contextul incidentelor produse în oraș. Detaliile referitoare la locație și recunoașterea facială, îmbunătățite de analiza materialelor video și inteligența artificială, ajută polițiștii să acționeze mai rapid și să sporească siguranța cetățenilor. 

După implementarea acestor soluții digitale, populația orașului a crescut cu 77%.

„România are resurse și potențial. Avem tehnologie, expertiză și exemple de pe tot mapamondul de AȘA DA. Dell Technologies are soluțiile de infrastructură și cunoștințele necesare pentru a transforma un oraș normal într-unul inteligent. Poate ați fost impresionați de rapiditatea rezolvării problemelor atunci când ați călătorit în țări mai dezvoltate, însă asta ar trebui să fie normalitatea. Avem posibilitatea să facem din România o țară ca afară dacă accesăm corect resursele, analizăm lucrurile în perspectivă și punem în prim-plan nevoile cetățenilor. Este important ca autoritățile să cunoască posibilitățile, iar noi suntem aici să le explicăm soluțiile”, susține Valentina Frângu, Public Sector Lead la Dell Technologies.  

 

CITEȘTE ȘI:

COZI la Primărie în prima zi de plată a impozitelor locale - FOTO

abonare newsletter