Administrație

„Undă verde” de la Florești pentru centura metropolitană. Studiul de fezabilitate a fost aprobat în Consiliul Local

Studiul de fezabilitate pentru centura metropolitană a Clujului a fost aprobat în unanimitate în ședința Consiliului Local Florești. În curând, proiectul va ajunge pe masa Guvernului.

Studiul de fezabilitate pentru centura metropolitană a fost aprobat în Consiliul Local Florești / Foto: Facebook - Agenţia pentru Protecţia Mediului Cluj Studiul de fezabilitate pentru centura metropolitană a fost aprobat în Consiliul Local Florești / Foto: Facebook - Agenţia pentru Protecţia Mediului Cluj

 

 


După ce au fost obținute toate avizele necesare pentru centura metropolitană, 56 la număr, doar studiul de fezabilitate mai trebuie să primească aprobări în consiliile locale din Apahida, Gilău și Cluj-Napoca. Joi, este programată o ședință de Consiliu Local la Primăria Cluj-Napoca, unde proiectul centurii este pe ordinea de zi.

În cadrul ședinței de miercuri, 3 august, a Consiliului Local a fost aprobat proiectul de hotărâre privind „însușirea STUDIULUI DE FEZABILITATE (documentația tehnico-economică și indicatorii tehnico-economici) pentru obiectivul de investiții «DRUM TRANSREGIO FELEAC TR35-Etapa I Centura Metropolitana TR35 și Drumuri de legătură»”.


Votul a fost în unanimitate. Termenul de finalizare este de 48 de luni, de la începerea execuția lucrărilor.

În 29 iulie, când au fost obținute toate avizele pentru centură, primarul Clujului Emil Boc susținea că până la finalul săptămânii acesteia se vor obține toate aprobările în consiliile locale și proiectul va ajunge atunci pe masa Guvernului.


„La sfârșitul săptămânii viitoare vom fi în măsură să trimitem în Guvernul României la Ministerul Transportului în speță toată documentația care după aceea să fie avizată de către CNAIR de către comitetul interministerial, să avem hotărârea de Guvern cu privire la indicatorii tehnico-economici și lansarea licitației. Licitația va fi decisă de către Guvern (…) Noi ne-am asigurat ca finanțarea să fie prinsă prin eforturile noastre politice, am avut-o la început în PNRR, un alt ministru a scos-o de acolo cu ranga, dar am găsit în actualul ministru susținere să fie centura prioritizată pe locul 3 în rândul centurilor metropolitane”, a declarat Emil Boc, săptămâna trecută.

Detalii tehnice ale proiectului

Obiectivele principale ale proiectului sunt impactul strategic - conectivitate și accesibiltate regională și un transport durabil prin sustenabilitate, tranziție verde și schimbări climatice.


Totodată, conform proiectului, centura metropolitană va avea conectivitate cu toate drumurile naționale și județene din zona Clujului și va oferi o accesibilitate optimă către toate zonele și funcțiunile majore urbane și metropolitane, cum ar fi Spitalul Regional de Urgență, Spitalul Pediatric Monobloc de Copii, Aeroport, PUZ cartier Sopor ori Parc Indusrial Tetarom 1 (Baciu).

Ca impact, va reduce congestia în trafic în zona metropolitană a Clujului, va reduce timpul de deplasare cu până la 67% (30 min mai puțin) și va reduce nivelul de poluare.


Centura Metropolitană este în lungime de 42,13 km, bretelele nodurilor rutiere măsoară 26,62 km, iar drumurile de legătură 32,33 km, în total fiind proiectați 101,08 km. De asemenea, centura va avea două benzi pe sens. Viteza cu care se va putea circula este de 60/80/100 km/h. Pe drumurile de legătură se va putea circula cu o viteză între 40 și 80 de km/h.

De asemenea, centura metropolitană va dispune de 20 de noduri cu profil denivelat, 156 de structuri (poduri/pasaje/viaducte) în lungime de 22,7 km și 4 tuneluri de 1.620 m. Ca și dotări, va avea două parcări de scurtă durată.

CITEȘTE ȘI:

Ce se mai „aude” de centura metropolitană? Toate avizele au fost obținute. Boc: „Toate aceste investiții vor duce Clujul la un alt nivel”

S-a emis acordul de mediu pentru Centura Metropolitană a Clujului, după aproape doi ani

abonare newsletter