Administrație

Culoar de mobilitate verde, pe malul Someșului. Cine vrea „să pună mâna” pe contractul de peste 7 mil. lei?

Primăria Cluj-Napoca a scos la licitație contractul pentru realizarea studiilor necesare pentru amenajarea unui culoar de mobilitate verde pe malul Someșului Mic. Două asocieri de firme au depus oferte în cadrul licitației.

Culoarul destinat cirulației velo va conecta localitățile Gilău și Florești de Cluj-Napoca și Apahida. FOTO: Facebook/ Someș Delivery Culoarul destinat cirulației velo va conecta localitățile Gilău și Florești de Cluj-Napoca și Apahida. FOTO: Facebook/ Someș Delivery

 

 


Două asocieri de firme au depus oferte în cadrul licitației pentru întocmirea studiului de fezabilitate, a planului urbanistic zonal și a expertizei tehnice pentru realizarea unui culoar de mobilitate pe malul Someșului Mic. Culoarul destinat cirulației velo va conecta localitățile Gilău și Florești de Cluj-Napoca și Apahida. Cele trei localități au semnat protocoale de asociere cu municipiul Cluj-Napoca pentru realizarea proiectelor.

 


Ce firme au depus oferte?

În cadrul licitației, au depus oferte următoarele asocieri de firme:

- NV Construct (leader), Melnytopo SRL, Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, Aqua Prociv Proiect SRL, Mossfern, Quantum Instal, Protelco, Total Business Land SRL, Expertus, Construcții Feroviare Mureș SA, Danavi.


- SC Someș-Top-Grup SRL (Leader), Planwerk Arhitectură și Urbanism, Costin și Vlad Birou de Proiectare SRL, Vlad Sebastian Rusu Birou Individual de Arhitectură, Studio 82, Asiza Birou de Arhitectură SRL, Cit Drum Proiect, GEO-TECH, Hydro Stream, GTM CO, Vexillum, Topo Explorer SRL, Topocad Cris SRL, Abed Nego COM, Montrepcom SRL, Walhalla Invest Prodcomimpex SRL, Complex Muzeal Bistrița-Năsăud.

Contractul este estimat la 7.050.000 lei, bani din bugetul local. Evaluarea tehnică și evaluarea financiară a ofertelor vor avea loc până în data de 3 octombrie 2022. Criteriul de atribuire a contractului îl reprezintă cel mai bun raport calitate-preț.


La momentul lansării licitației, primarul Emil Boc a precizat că acest proiect este unul „fanion” pentru municipalitate, urmând să conecteze Cluj-Napoca de zona metropolitană.

„Culoarul velo-pietonal reprezintă unul dintre proiectele fanion ale Planului de Mobilitate Durabilă 2021-2030 și se alătură marilor proiecte de infrastructură (metrou și centură metropolitană) ale orașului. Obiectivul culoarului de mobilitate nemotorizată este de a conecta municipiul Cluj-Napoca cu zona sa metropolitană. În materie de mobilitate urbană, coridorul va oferi o alternativă viabilă transportului cu mașina personală și va fi o atracție în sine pentru cei aflați în căutarea unor activități de agrement. Astfel, râul Someș se transformă într-un element natural valoros care contribuie la dezvoltarea orașului din două perspective: cea ecologică și cea a mobilității sustenabile”, a declarat edilul.


Conform primarului Emil Boc, proiectul va fi depus pentru finanțare din fonduri europene.

Culoarul de mobilitate verde, alternativă la mașină

Clujenii vor putea ajunge cu bicicleta din Gilău în Apahida, pe un culoar dedicat ce va fi amenajat între patru localități de-a lungul râului Someș, în următorii ani. Pe lângă promovarea unui stil de viață sănătos și a activității fizice, proiectul își propune să reducă traficul rutier între aceste localități.

Asociația Societatea Organizată Sustenabil SOS este cea care a propus la începutul anului un amendament pentru realizarea documentației tehnice pentru pista de biciclete la nivel metropolitan:

„Unul dintre amendamentele Asociației Societatea Organizată Sustenabil SOS la bugetul local pe 2022 a fost acceptat: documentație tehnică pentru pista de biciclete la nivel metropolitan (Gilău, Florești, Cluj, Apahida). Așa cum arată acum va fi una dintre cele mai lungi din țară și, mai important, dintre cele mai circulate. Proiectul de asociere se votează la începutul săptămânii viitoare în consiliile locale la nivel metropolitan, licitația se lansează in aprilie.

Cea mai mare problemă rămâne în zona Companiei de Apă, unde noi am cerut, la limita gardului, o fâșie de cinci sau zece metri, sub versant, dar nu a fost acceptată. Vom milita în continuare pentru acest tronson, pentru ca nu vrem ca obiectivul pistei metropolitane să fie cuplat cu altul mult mai nebulos, al centurii, care nu știm când începe și când sau dacă va fi realizată vreodată.

Documentația tehnică nu este garanție pentru executie si astfel sa ne apropiem mai tare de apă în weekenduri, să circulăm si altfel decât cu mașina la lucru, să avem în viitorul apropiat un culoar verde albastru, dar e un inceput important. Noi ne vom mobiliza primavara asta și in cadrul Someș Delivery la Apahida, alături de Asociația Mini Mass, Clujul Sustenabil, Clubul de Cicloturism Napoca, Pro Apahida și alți parteneri pentru a vedea cât de important e să fim aproape de apă sau chiar în apă.

Vom fi cu biciclete, la plimbare și alergare, cu caiace și canoe, la amenajările provizorii ale studenților la arhitectură, la discuții despre cum vrem să arate acest culoar la nivel metropolitan, pentru că pista e doar un liant ca să ne apropie de râu, de spatii verzi care se pot crea, de posibile arii naturale urbane viitoare, în fine de locuri pe care le putem numi acasă”, au transmis reprezentanții Asociației SOS, tot la începutul lunii martie.

CITEȘTE ȘI:

Tișe taie 1 mil. € de la „marea asfaltare”. De la „ambiția de a moderniza toate drumurile” la „nu se vor realiza lucrările la nivelul estimărilor”

Ultimele Stiri
abonare newsletter