Activiștii clujeni cer subtraversare velo și pietonală pentru noul pod Garibaldi, proiect menit să stimuleze mobilitatea alternativă. „Tehnic, subtraversarea este posibilă, trebuie doar voință politică și administrativă”, spune Asociația Societatea Organizată Sustenabil.
Consiliul Județean Cluj a aprobat în cadrul ședinței ordinare desfășurate joi, 24 iulie 2025, indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții: „VELO APUSENI - Amenajare trasee cicloturistice în zona munții Apuseni, pe zona Județelor Bihor, Cluj și Alba - lot Județul Cluj”.
Consiliul Județean Cluj urmează să dezbată și să supună la vot, în cadrul ședinței din luna iulie, un proiect de hotărâre esențial pentru demararea efectivă a investiției „Velo Apuseni”.
A fost semnat contractul de finanțare pentru realizarea coridorului de mobilitate din Apahida, proiect cu rol determinant pentru facilitarea transportului alternativ.
În locul unui spațiu gri, betonat, a cărui utilitate a rămas uitată în timp, în anii ‘80, zona de nord a Clujului poate fi regenerată și transformată într-un adevărat plămân al orașului, cu cartiere moderne, eco, verzi, nu precum dormitoarele Clujului, cartierele uriașe în care betonul și griul au fost și sunt o constantă.
Suntem la începutul unei transformări radicale a zonei industriale din nordul orașului, unde numeroase platforme industriale vor deveni zone mixte de tip rezidențial-comercial-birouri.
Deși la nivel european, producția de biciclete a înregistrat anul trecut o scădere substanțială, România se menține în top, fiind al doilea mare producător de biciclete din UE.