În locul unui spațiu gri, betonat, a cărui utilitate a rămas uitată în timp, în anii ‘80, zona de nord a Clujului poate fi regenerată și transformată într-un adevărat plămân al orașului, cu cartiere moderne, eco, verzi, nu precum dormitoarele Clujului, cartierele uriașe în care betonul și griul au fost și sunt o constantă.
Suntem la începutul unei transformări radicale a zonei industriale din nordul orașului, unde numeroase platforme industriale vor deveni zone mixte de tip rezidențial-comercial-birouri.
Deși la nivel european, producția de biciclete a înregistrat anul trecut o scădere substanțială, România se menține în top, fiind al doilea mare producător de biciclete din UE.
În timp ce orașele se extind, vechile zone industriale intră în declin. Europenii vor locuințe, centre comerciale și clădiri de birouri, iar economia se reorientează de la producție spre servicii.
Primăria vrea să extindă rețeaua velo în cartierele Clujului, cu peste 5 km de pistă de biciclete amenajată în zona Drumul Sf. Ioan, din bani europeni.
Zona metropolitană Cluj este cu siguranță cel mai important pol economic de dezvoltare al Transilvaniei, prin cei aproape 500.000 de locuitori, clujeni sau alți români care au luat calea Clujului pentru excelentul învățământ universitar, pentru locurile de muncă bine plătite și pentru o calitate a vieții mai bună.