Actualitate

O familie de clujeni și una de americani au făcut schimb de case pentru o lună. Care au fost impresiile lor GALERIE FOTO

Două familii, una din Cluj-Napoca și una din Statele Unite ale Americii și-au pus încrederea unii în alții, și-au dat cheile propriilor case și au făcut schimb de locuințe pentru o lună întreagă. Pentru ambele părți, experiența a fost una deosebită.

„Home exchange”, ideea de a face schimb de locuințe pentru o anumită perioadă de timp pentru a putea vizita locuri noi, fără a plăti cheltuieli de cazare, a devenit din ce în ce mai apreciată peste hotare. Însă, încet, începe să prindă aripi și la noi în țară.

O familie de clujeni în America

Familia Neamțu din Cluj-Napoca a mers pentru o lună în Los Angeles, iar în locul lor a venit familia Mccormack. Clujenii nu au fost la primul lor schimb de experiențe.

„Ideea i-a venit soțului meu, după ce am construit o casă de vacanță în Râșca. Nouă ne place mult să călătorim, dar statul prin hoteluri nu ne încântă, așa că ne-am gândit să personalizăm aceste călătorii. Am văzut filmul Vacanța și ne-am hotărât să căutăm site-uri cu acest tip de schimburi de locuințe. Așa am început în 2016 cu primul nostru schimb în Franța. Experiența din acest an în California a fost extraordinară”,  povestește Simona Neamțu.

Astfel, punând anunț pe un astfel de site, în care și-au pus la dispoziție casa pentru cei doritori, au fost contactați de Conny și Austin Mccormack, iar astfel aventura lor a început., ajungând să locuiască într-o casă în care a trăit pentru o scurtă perioadă de timp și Richard Nixon, cel de-al 37-lea președinte american.

„Experiența din acest an în California a fost extraordinară. Ce a fost interesant și incitant pentru noi a fost că familia americană a inițiat cererea de a veni în România și ne simțim onorați că ne-au ales. A fost și cea mai lungă vacanță. Localitatea în care am ajuns, Whittier, face parte din Los Angeles și este unul dintre cele mai vechi orașe din California. Casa în care am stat este o casă încărcată de istorie.

Oameni amabili și trafic organizat

Familia Neamțu a încercat să profite cât mai mult de experiența lor, așa că au vizitat cât au putut de mult în California, unde au fost impresionați de organizarea traficului, dar și de amabilitatea oamenilor.

„Am fost destul de stresați de această călătorie, dar în America totul merge ca pe roate. Cel puțin din punct de vedere organizatoric, nu am avut nici cea mai mică problemă. În California totul pare perfect: vremea, oamenii, natura. Lumea pare amabilă, oricând au fost gata să ne ajute, au fost curioși să știe de unde venim, deoarece nu ne recunoșteau limba. Am avut surprinderea să știe aproape toți cei cu care am avut contact despre România, mulți știau despre Nadia Comăneci. Ce ne-a impresionat a fost traficul extrem de intens, dar perfect organizat, chiar dacă uneori erau șiruri de mașini care se întindeau pe zeci de kilometri, pe câte șapte benzi. Cu toate astea, nu ni s-a părut o problemă, deoarece totul se mișca într-un ritm constant și oricum ajungeam mult mai repede decât am fi ajuns în România, pe aceeași distanță”, a explicat clujeanca.

Clujenii au vizitat San Francisco, Las Vegas, Marele Canion, Sedona. Experiența a fost una inedită, mărturisesc membrii familiei Neamțu și s-ar întoarce oricând cu plăcere. Ei consideră că nu și-au asumat riscuri înmânând cheile casei lor unor necunoscuți, mai ales datorită fapului că în casa americanilor existau lucruri extrem de valoroase.

O familie de americani în Cluj-Napoca

Connie și Austin Mccormack fac schimb de case de peste 15 ani și au dorit să vină în România, deoarece nu au mai vizitat niciodată această parte a Europei, iar pentru ei, a fost cea mai lungă excursie de până acum. „Iubim România! E o țară minunată, oamenii sunt amabili, prețurile nu sunt mari. Castelele, orașele, Mocănița, Castelul Bran, toate ne-au făcut să avem impresia că am făcut o călătorie în timp”, au spus americanii.

Fiindcă trăiesc în Los Angeles și s-au săturat de blocuri, faptul că Simona și Dan Neamțu au oferit, pe lângă locuința din Cluj și casa de la Râșca, i-a determinat să vină, să se bucure de peisajele pe care zona de sat le are de oferit.

„Am ajuns și imediat ne-am dus în Piața Unirii, unde am văzut statuia lui Matei Corvin și Biserica Sfântul Mihail. Apoi am mers în Piața Muzeului și am fost surprinși de magia care plutește în zonă. A fost primul nostru schimb de case unde am avut parte de două proprietăți. Am avut ocazia să simțim experiența vieții la țară, am văzut animale, am văzut căpițe de fân. A fost extraordinar, fiindcă noi locuim în Los Angeles, care este o junglă de beton. Am stat câteva zile în Cluj-Napoca și câteva zile în Râșca, iar în rest am călătorit prin țară. România, cel puțin pentru americani, este o țară încă nedescoperită și vom merge să le vorbim și prietenilor noștri despre experiența extraordinară!”, a mărturisit Conny Mccormack.

Austin Mccormack a fost uimit de numeroasele locații din România care fac parte din Patrimoniul Unesco.

„În România sunt multe zone care fac parte din Patrimoniul Unesco. Am vizitat multe castele care sunt întreținute, dar și multe ruine, care au fost lăsate așa, doar pentru a fi admirate, pentru a ne închipui ce era cândva acolo. Am vizitat biserici atât din piatră cât și din lemn, care sunt importante pentru UNESCO, ceea ce înseamnă că sunt importante pentru întreaga lume”, a explicat Austin.

Cu toate că au locuit aici o lună de zile, nu a fost suficient să viziteze întreaga țară și doresc să se întoarcă.