Actualitate

Compania de Drumuri continuă montarea de parapete de beton. Urmează drumul care leagă Clujul de Zalău și Turda de Alba

Pe DN1 între Cluj şi Turda sensurile de circulaţie au început să fie separate prin borduri şi insule mediane, iar benzile au fost îngustate. Lucrările au iritat localnicii, autorităţile din zonă, precum şi şoferii.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere continuă montarea de parapete de beton. Potrivit unui comunicat de presă al Companiei, în ultima parte a acestui proiect va mai fi montat parapet de beton pe raza DRDP Cluj (DN 1F, DN 75 și Centura Oradea).

“Acest tip de parapet rigid prefabricat din beton a fost montat până în prezent pe aproximativ 80.000 ml, în baza unui Acord Cadru încheiat pe o durata de 2 ani ce are ca obiect furnizarea, transportul si montarea în amplasament a acestor prefabricate. Parapetul de beton a fost montat pe sectoarele de drumuri naționale și autostrăzi unde s-au înregistrat în ultimii ani mai multe accidente rutiere grave, precum DN 1, DN 2, DN 3, DN 6, DN 7, DN 11, DN 59, DN 65, DN 66, DN 69 și Centura București”, transmite Compania de Drumuri.


Potrivit CNAIR, valoarea totală a produselor furnizate și a lucrărilor executate până în prezent este de aproximativ 24.000.000 lei.

“Până la încheierea acordului cadru, respectiv 18 mai 2018, CNAIR urmează să mai monteze pe drumurile din administrare aproximativ 17.500 ml parapet rigid prefabricat din beton, în valoare de 7.000.000 lei”, se arată într-un comunicat de presă al CNAIR.


Pe sectoarele de lângă Cluj-Napoca, în zonele Tureni, Feleacu, ba chiar şi spre Huedin, benzile de pe DN1 au fost îngustate, iar sensurile de trafic au fost separate prin borduri, unele mai înalte, altele mai joase, în funcţie de constructorii care lucrau pe lotul respectiv. Mai mult, în unele zone banda a II-a de circulaţie se întrerupe într-o insulă delimitată de borduri şi care obligă traficul să treacă pe prima bandă, totul pentru ca pe banda secundă să fie amenajată o zonă de viraj stânga.

Localnicii şi administraţia din zonă s-au arătat nemulţumiţi. Lucrările au născut controverse şi în rândul şoferilor şi deja au apărut accidente rutiere din cauza bordurilor.


“S-a ajuns la o reducere substanțială a lățimii benzilor de circulație, de la 3,5 metri, la 3 metri. Un TIR are 2,90 metri lățime, iar banda de circulație are doar trei metri. Când trec două TIR-uri unul pe lângă altul, ce se întâmplă? Unul din ele încalecă acele borduri, iar accidentul este inevitabil. Apoi, pietonii nu mai pot umbla liniștiți pe trotuare. Dacă s-a îngustat banda de circulație, este normal ca mașinile să umble tot mai aproape de trotuar. Când trece un TIR cu 90 la oră pe lângă un om care circulă liniștit, îl cam ia frigurile”, spunea în 2016 primarul din Tureni, Elena Mănăilă.

Primărița a sunat, fără succes, la CNADNR pentru a opri lucrările, mai ales că pe DN1 au început să se producă accident după accident după montarea bordurilor pe mijlocul drumului.


 

abonare newsletter