Educație

Academia Română contestă decizia Ministerului Educației: Reducerea numărului de ore de științe, compromite „competitivitatea înaltă”

Academia Română consideră că reducerea numărului de ore de științe, inclusă în cele patru variante ale planului cadru pentru învățământul gimnazial redactate de specialiști din Ministerul Educației, compromite „competitivitatea înaltă”, într-un context global în care domeniile științelor de vârf constituie motorul economiei mondiale.

Academia Român contestă decizia Ministerului Educației: Reducerea numărului de ore de științe, compromite „competitivitatea înaltă” Academia Român contestă decizia Ministerului Educației: Reducerea numărului de ore de științe, compromite „competitivitatea înaltă”

 

 


„Constatăm cu surprindere și cu îngrijorare că toate cele patru variante prevăd înjumătățirea numărului de ore (de la două la una pe săptămână) pentru limbile moderne, pentru istorie, fizică, chimie și biologie, precum și eliminarea completă a limbii latine și a orelor de dirigenție (dezvoltare personală). Orele de educație muzicală, educație plastică și religie rămân și ele cu un statut incert, mai degrabă tolerate în noile programe decât așezate la locul care li se cuvine”, susține Academia Română.

Eliminarea materiilor este o greșeală

Ciclul gimnazial este considerat cea mai importantă etapă a consolidării acestei culturi generale, este situată între primii pași ai alfabetizării și deprinderii operațiunilor elementare în primii ani de școală și specializare începută cu primul an de liceu.


În același timp, Academia atrage atenția că „eliminarea sau diminuarea numărului de ore la disciplinele umaniste compromite caracterul național al resursei umane, cu alte cuvinte, operând în planurile-cadru strâmte ale noii pedagogii, școala va produce în mod evident mai puțini români competenți.”

Astfel, Academia atrage atenția Ministerului Educației și Cercetării cu privirea la răul făcut pe termen lung copiilor, din dorința de a-i ajuta. Deși Ministerul dorește să simplifice predarea și învățământul, în contextul cursurilor online, elimină materii ce stau la baza evoluției pe termen lung a elevilor, lucru care îi va afecta mult mai mult decât ar face-o lipsa cursurilor fizice și interacțiunea lor cu profesorul de la clasă.


Citește și:

Prezența la școală, obligatorie atât în scenariul verde, cât și în scenariile galben și roșu

 


Educația online nu poate înlocui educația din clasă. Sistemul românesc nu face față revoluției digitale!

 

 


 

abonare newsletter