monitorulcj.ro Menu

Educație

Elevii clujeni s-au întrecut la cultură generală

Sute de elevi clujeni din 25 de licee şi-au întrecut cunoştinţele de cultură generală în cadrul Olimpiadei de Cultură Generală a Tinerilor Clujeni –CuGeT. Tinerii s-au arătat încântaţi de întrebările pe care le-au primit, cu toate că unele le-au pus dificultăţi.

Elevii de la Liceul “Avram Iancu” Cluj au răspuns ieri la 25 de întrebări în 15 minute.

Sutele de elevi din mai multe şcoli au răspuns astăzi, în cadrul olimpiadei CuGeT, la 25 de întrebări de cultură generală în aproximativ 20 de minute. Astăzi a avut loc etapa pe şcoală.

De către cine a fost scris romanul Maitreyi, unde s-a născut Brâncuşi, în ce domeniu a activat celebrul olandez Hieronymus Bosch sau cum se aşează corect tacâmurile, au fost doar câteva din întrebările la care tinerii au răspuns la olimpiadă.

Elevii au fost încântaţi de exerciţiile pe care le-au primit şi spun că nu s-au pregătit în mod special.

“Competiţia mi s-a părut puţin mai dificilă decât prima sesiune de anul trecut, însă mi se pare foarte bine că s-a ridicat puţin standardul. Au fost întrebări din domenii mai variate şi interesante. A fost o întrebare care mi-a pus dificultăţi la care nu-i ştiam răspunsul legat de ce a făcut legendarul Sisif: dacă a împins o stâncă sau o arcă. Pregătirea pentru un astfel de concurs se face pe perioada întregii vieţi la şcoală şi acasă. Nu m-am pregătit într-un mod special şi specific. Este cultura mea generală pe care am acumulat-o de-a lungul timpului. Pentru ediţia din acest an chiar m-aş bucura să ajung în finală. Acesta este ţinta mea. De acolo depind de condiţiile de concurs. Mi-ar plăcea mult să ajung în finală”, a declarat Răzvan Horhat, elev în clasa a 11-a la Liceul “Avram Iancu” Cluj.

Un alt elev care a participat la olimpiadă spune că pasiunea lui pentru documentare l-a ajutat la acest test.

“Mie mi s-a părut uşor. Nu m-am pregătit într-un fel anume. Eu citesc foarte mult şi de pe internet şi mă uit la documentare. Nu mi s-au părut dificile întrebările. Unele domenii într-adevăr nu le cunosc aşa de bine. Mi s-a părut grea întrebarea despre istorie”, a spus Tudor Pitic, elev din clasa a 11-a la Liceul “Avram Iancu” Cluj.

O întrebare care i-a pus mari dificultăţi unei eleve le impunea participanţilor să spună care dintre următorii termeni nu reprezintă o specie canină: dachshund, white alder sau schnauzer.

“În acest an a fost destul de uşor. Cred că m-am descurcat. Am răspuns la toate întrebările, dar cea mai dificilă mi s-a părut cea cu rasele de câini pentru că nu eram atât de sigură. Toate variantele sunau la fel”, a precizat Oana Bărbos, elevă în clasa a 11-a la Liceul “Avram Iancu” Cluj.

Directoarea Liceului “Avram Iancu” Cluj spune că apetitul elevilor pentru cultură generală este tot mai mare dacă participă la astfel de concursuri.

“Peste 200 de elevi ai Liceului Avram Iancu au participat la această ediţie. Orice concurs este o oportunitate de a-şi valorifica competenţele de cultură generală, iar elevii au privit-o ca pe o provocare, au acceptat-o cu mare plăcere şi această şansă pentru ei de a-şi folosi cunoştinţele de cultură generală îi ajută şi pe viitor să îşi manifeste astfel de priorităţi. Acest concurs le dezvoltă apetitul pentru cunoaştere şi pentru lectură”, a declarat Adina Turcu, directoarea Liceul Teoretic Avram Iancu Cluj.

Cei care se clasează la olimpiadă pe locul întâi (trei elevi la trei categorii diferite) primesc 2500 de lei, cei de pe locul doi (trei elevi la trei categorii diferite) primesc 1500 de lei, iar cei care ocupă locul trei (trei elevi la trei categorii diferite) primesc 1000 de lei.

La prima ediţie a CuGeT au participat 7200 de elevi din 22 de licee. De asemenea s-au înscris şi aproximativ 150 de tineri care nu mai erau în sistemul de învâţământ liceal. Liceele cu cei mai mulţi elevi în finala de anul trecut au fost Liceul Teoretic “Avram Iancu” (10 elevi), Colegiul Naţional “Emil Racoviţă” (7 elevi) şi Liceul “Gheorghe Şincai” (5 elevi).