Educație

Legile Educației intră în avizare ministerială. Ciucă: „Nu mai târziu de şedinţa din 23 martie să aprobăm la nivelul Guvernului”

Cele două proiecte de legi ale educației, legea învățământului preuniversitar și legea învățământului superior, ar trebui aprobate în Guvern până la data de 23 martie, a anunțat Premierul Nicolae Ciucă.

Premierul Nicolae Ciucă/ Foto: Nicolae Ciucă - Facebook Premierul Nicolae Ciucă/ Foto: Nicolae Ciucă - Facebook

 

 


Proiectele legilor educaţiei vor intra, în perioada imediat următoare, în avizare la nivelul tuturor ministerelor cu responsabilitate în domeniu, astfel încât, în şedinţa de Guvern din data de 23 martie, să fie aprobate şi transmise spre dezbatere şi adoptare în Parlament, a anunţat joi prim-ministrul Nicolae Ciucă.

 


„În şedinţa de Guvern de astăzi avem mai multe decizii de analizat şi de asumat. Una dintre ele este legată de promovarea legilor educaţiei şi vom avea în parcursul guvernamental pentru perioada imediat următoare demararea procesului pentru avizare la nivelul tuturor ministerelor cu responsabilitate în acest domeniu. 

Sper ca procesul să fie parcurs într-o perioadă de două săptămâni, astfel încât, nu mai târziu de şedinţa din 23 martie, să aprobăm la nivelul Guvernului pachetul de legi şi să le înaintăm Parlamentului spre dezbatere şi aprobare”, a precizat Nicolae Ciucă, la începutul şedinţei de Guvern.


CITEȘTE ȘI:
Noile Legi ale Educației. Program pentru reducerea analfabetismului funcțional, Evaluarea Națională rămâne în același format, liceele pot organiza concurs de admitere
Profesorii cercetați pentru violență fizică sau verbală nu vor mai putea să le predea elevilor. Salariul scapă neatins

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a prezentat în şedinţă principalele obiective ale reformelor vizate de noile legi ale educaţiei.

„Măsurile pe care proiectele legislative le propun, reformele, sunt bazate pe viziunea proiectului «România educată» şi au fost îndelung dezbătute şi, aş spune eu, şi aşteptate la nivelul societăţii. Astăzi, într-adevăr, pachetul legislativ intră într-o nouă dinamică: cea a dezbaterii şi avizării în cadrul Guvernului interministeriale. Legile sunt publice de la data de 27 februarie, astfel încheindu-se întreg procesul de consultare publică. Am clarificat, deja, principalele direcţii de reformă. (...) În primul rând, ne dorim ca tot ceea ce se investeşte în educaţie să fie vizibil apoi în valoare adăugată pe care o vedem în clase şi în competenţele pe care copiii şi tinerii le obţin. Ne dorim să investim suplimentar peste tot unde este nevoie. Definim aşa-numitele zone defavorizate, care vor deveni prioritare în alocările bugetare. Practic, niciun elev, niciun copil, niciun tânăr nu va rămâne în urmă. Propunem măsuri integrate care afectează toţi copiii, de la educaţie timpurie până la învăţarea pe tot parcursul vieţii, învăţarea adulţilor”, a arătat Ligia Deca.


Legea învăţământului preuniversitar are trei piloni importanţi 

Ea a menţionat că Legea învăţământului preuniversitar are trei piloni importanţi - unul dintre aceştia fiind creşterea calităţii în educaţie şi reducerea analfabetismului funcţional.

„Al doilea pilon - creşterea incluziunii, echităţii şi reducerea abandonului şcolar. Şi un al treilea pilon - este reprezentat de integrarea tuturor lecţiilor pe care le-am învăţat împreună în perioada pandemiei şi a altor situaţii de criză, pe care ţara noastră le-a traversat în ultimii ani”, a completat Deca.


Aceasta a prezentat şi câteva elemente privitoare la Legea învăţământului superior.

„Ne dorim, în primul rând, comunităţi universitare bine ancorate în comunitatea internaţională, inclusiv prin mobilităţi susţinute financiar şi prin proiecte de colaborare în zona academică şi în zona cercetării. În condiţiile în care aproape unul din doi studenţi abandonează studiile universitare, mai ales în prima parte a programelor, propunem măsuri adecvate pentru a combate acest fenomen şi pentru a orienta mai bine tinerii pe parcursul lor academic. Consolidăm învăţământul centrat pe student, inclusiv participarea tinerilor în procesele decizionale, definim mai bine noţiunile de integritate şi etică universitară şi întărim procesele prin care asigurăm aceste valori în sistemul de învăţământ superior, iar universităţile sunt susţinute pentru adaptarea la nevoile din piaţa forţei de muncă”, a explicat Deca. 

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Mircea Miclea, despre legile educației: „Sunt construite într-o cheie politicianistă, în așa fel încât să satisfacă interesele actorilor relevanți”

O nouă materie în școli. Elevii vor învăța despre istoria comunismului

Ultimele Stiri
abonare newsletter