Administrație

Una caldă, una rece. Metroul din Cluj are constructor, dar Primăria nu găsește supervizor pentru lucrări

După două licitații și suplimentarea valorii contractului, Primăria Cluj-Napoca tot nu reușește să găsească un consultant pentru supervizarea lucrărilor la Magistrala I de Metrou.

O licitație de care depinde realizarea metroului de la Cluj a fost anulată pentru a doua oară. FOTO: Facebook/ Municipiul Cluj-Napoca O licitație de care depinde realizarea metroului de la Cluj a fost anulată pentru a doua oară. FOTO: Facebook/ Municipiul Cluj-Napoca

 

 


Proiectul metroului din Cluj-Napoca a înregistrat un pas important marți, 28 februarie, când Primăria a anunțat oferta câștigătoare din cadrul licitației pentru execuția lucrărilor. Acum, un nou obstacol apare în cadrul proiectului: încă o licitație eșuată pentru găsirea unui supervizor pentru lucrările la Magistrala I. Nicio ofertă eligibilă nu a fost depusă până la termenul limită.

 


Marți a fost ultima zi de depunere a ofertelor pentru contractul de servicii de supervizare pentru „Proiectare și execuție lucrări de infrastructură,automatizare trafic, racordare și alimentare cu energie electrică „Tren Metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida–Jucu-Bonțida – Etapa I: Magistrala I de Metrou”. Procedura a fost însă anulată automat de platforma SEAP, „deoarece la data limita de depunere a ofertelor nici unul din ofertanții înscriși nu a criptat ofertă financiară/sau nu a răspuns la toți factorii de evaluare electronici, după caz”. Termenul de implementare a proiectului este de 156 de luni (13 ani), fără posibilitate de reînnoire. 

Contractul pus la bătaie de Primărie avea o valoare estimată de 140.551.163 lei, bani proveniți din mai multe surse:


  • Fonduri Europene Nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020; 
  • Fonduri Europene Nerambursabile și Rambursabile prin Planul Național de Relansare și Reziliență (PNRR) 2021-2027; 
  • Fonduri Europene Nerambursabile prin Programul Operațional Transporturi (POT) 2021-2027;
  • Alocații de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii; 
  • Alocații de la bugetul local prin UAT Municipiul Cluj-Napoca și UAT Comuna Florești; 
  • Alte surse legal constituite identificate pe parcurs.

La mijlocul lunii februarie, licitația a fost suspendată, viceprimarul Dan Tarcea arătând că este vorba despre o solicitare de prelungire a termenului de depunere a ofertelor. Termenul inițial, stabilit pentru data de 27 ianuarie a fost prelungit inițial până în 16 februarie și ulterior a fost stabilit pentru data de 28 februarie. 

Suma, suplimentată cu 15 milioane de lei în decembrie

Prima licitație pentru găsirea unui supervizor pentru lucrările la metrou avea termen limită de depunere a ofertelor data de 8 decembrie 2022, însă a fost anulată. Licitația a fost relansată în 22 decembrie, cu o valoarea a contractului cu 15 milioane de lei mai mare decât valoarea inițială (140.551.163 lei față de 125.013.820 lei).


Contractul pentru supervizarea magistralei de metrou din municipiu are o valoare record pentru servicii de consultanță în România. Valoarea contractului este direct proporțională cu valoarea estimată a contractului de proiectare și execuție: 9 miliarde lei. Serviciile de supervizare înseamnă, practic, consultanță pe durata contractului de proiectare și execuție, dar și în perioada de garanție. Primăria menționează faptul că „semnarea contractului de supervizare se va face numai după semnarea contractului de finanțare”.

Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a câștigat contractul pentru metrou

Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a câștigat contractul pentru proiectarea și execuția magistralei de metrou M1 din Cluj-Napoca, a transmis oficial, marți, Primăria Cluj-Napoca. Contractul poate fi semnat dacă în 10 zile nu se depun contestații. Asocierea condusă de constructorul Gulermak (Turcia) a depus o ofertă de 9,059 miliarde lei, față de estimarea Primăriei de 9,064 miliarde.


Valoarea estimată totală pentru realizarea acestui obiectiv este de 9.064.456.067,00 lei fără TVA, din care:

– valoarea estimată a lucrărilor de execuție: 8.666.341.418,31 lei fără TVA;

– valoarea estimată a serviciilor de proiectare (inclusiv alte servicii): Monitorizare, Studii de teren (inclusiv cercetare arheologică preventivă), Expertizare tehnică, Documentațiile tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/acordurilor/autorizațiilor, Verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, Proiect tehnic și detalii de execuție, Asistență tehnică: 398.114.648,69 lei fără TVA;

Durata totală a contractului este de 96 de luni. Magistrala I de metrou Cluj este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21 de kilometri, cu 19 stații subterane și 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens), se arată în documentele publicate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Este oficial! A fost desemnat câștigătorul licitației pentru metroul din Cluj

Cheltuielile din bugetul local pentru realizarea metroului, împărțite între Cluj-Napoca și Florești. Cum va fi finanțat proiectul?

abonare newsletter