Actualitate

Drumul Bistriței a fost finalizat. Nota de plată: 75 de milioane de lei, circa 2 milioane de lei/km modernizat

Consiliul Județean Cluj a anunțat astăzi oficial finalizarea proiectului „Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională – Traseu Regional Transilvania Nord, Drumul Bistriței, prin modernizarea și reabilitarea DJ 1P9 (intersecție DN1C – limita jud. Sălaj)”.

 

 


Miercuri, 12 mai 2021, a avut loc conferința de presă prilejuită de finalizarea investiției europene „Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională - Traseu Regional Transilvania Nord, Drumul Bistriței, prin modernizarea și reabilitarea DJ 109 (intersecție DN1C – limita jud. Sălaj)”.

 


Drumul de aproximativ 32 de kilometri a costat 75.799.832,58 lei lei, din care 64.252.046,47 lei finanțare nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională (85%), 9.826.783,57 lei finanțare nerambursabilă din bugetul național (13%) și 1.511.812,87 șei cofinanțare de la Consiliul Județean Cluj (2%).

Pe lângă asfaltarea drumului, în cadrul proiectului au fost reconstruite două poduri de pe traseu și alte trei poduri au fost modernizate. De asemenea, au fost amenajate 25 de stații pentru transportul public în comun, din care cinci au fost modernizate și 20 sunt noi. Tot în cadrul proiectului, au fost amenajate 18 parcări. Proiectul a demarat în 15 decembrie 2015 și avea termen de finalizare pe 31 iulie 2021. Drumul are garanție 5 ani. În proiect au fost implicate comunele Vultureni, Așchileu, Borșa și Bonțida.


 „Această investiție derulată cu fonduri europene contribuie în mod semnificativ la creșterea calității vieții cetățenilor din cele patru comune, dar și la impulsionarea investițiilor din zonă. În mod cert, acest drum județean de mare importanță a devenit extrem de atractiv, valorile de trafic înregistrate în ultima perioadă confirmând această realitate”, a declarat vicepreședintele Consiliului Județean Cluj, Marius Mînzat.

Drumul Bistriței, realizat de două firme „de casă”

Primul lot al contractului, ce vizează executarea de lucrări de modernizare și de reabilitare a Drumului Județean DJ 109, pe sectorul Răscruci – Borșa – Vultureni, între kilometrul 0+100 și kilometrul 20+786, la care se adaugă și construcția unui pod nou, a fost realizat de firma Diferit, în cadrul unui contract încheiat cu CJ Cluj, în valoare de 21.429.234,68 lei fără TVA, încheiat în 17 decembrie 2018. SC Diferit SRL este cunoscută pe plan local ca fiind abonată la contractele pe bani publici, în special finanțate de la bugetul instituțiilor conduse de foști lideri democrat-liberali, dar nu numai.


Lotul al doilea, care viza execuția de lucrări de modernizare și de reabilitare a porțiunii Așchileu – limita județului Sălaj (între kilometrul 20+786 și kilometrul 31 + 976), la care se adaugă construcția unui pod nou și reabilitarea a altor trei poduri existente, a fost atribuit unei alte firme, tot din Cluj-Napoca, pe nume SC Dacia Asphalt SRL. Dacia Asphalt SRL a cerut un preț de 28.229.627 de lei cu TVA inclusă. Potrivit Oficiului Național al Registrului Comerțului, SC Dacia Asphalt SRL este o companie care se ocupă cu construcția de drumuri și de autostrăzi, înființată în data de 2 iunie 2016, din acționariatul cărora fac parte Ioachim Eugen Cadâr și Cristina Petruț. Cadâr este fostul director general și președinte al Consiliului de Administrație al Regiei Autonome de Drumuri Județene Cluj, instituție aflată în subordinea Consiliului Județean Cluj.

CITEȘTE ȘI


FOTO. Stadiul lucrărilor pe Bulevardul 21 Decembrie, care au paralizat traficul. Director Diferit: „Suntem în grafic”

 

abonare newsletter