Actualitate

Trenul Metropolitan se extinde spre Autostrada Transilvania. Boc: „Să își lase mașina la park&ride și să ia trenul”

Primarul Emil Boc a anunțat că proiectul trenului metropolitan din Cluj va fi extins încă la o localitate, lucru ce îi va avantaja pe cei ce vin pe Autostrada Transilvania.

 

 


 

Edilul clujean a arătat că linia trenului metropolitan va ajunge până la Gârbău, astfel încât cei care vin pe Autostrada Transilvania vor avea posibilitatea să își lase mașina într-un park&ride ce va fi construit acolo și să ia trenul spre Cluj-Napoca.


 

„Pot să vă dau o veste bună pentru proiectul de ţine de trenul metropolitan, în urma analizei cu firma care face studiul de fezabilitate, am decis să adăugăm o comună, o nouă locaţie, care să permită deplasarea mai uşoară a oamenilor spre locul de muncă şi să extindem aria economică şi rezidenţială a Clujului. Nu doar Bonțida – Jucu – Apahida – Cluj-Napoca – Baciu vor beneficia de trenul metropolitan, ci extindem linia până la Gârbău. În acest fel, cei care vin pe autostradă vor avea posibilitatea să își lase mașina acolo, dacă vom face un park&ride, și să ia trenul metropolitan. Trenurile vor circula din jumătate în jumătate de oră sau din oră în oră, vom vedea, dar va fi mult mai ușor de ajuns în oraș”, a declarat Emil Boc, la un post local de radio.


Tren metropolitan în 2024, metrou un an mai târziu? 

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, susține că trenul metropolitan ar putea fi operațional în 3-4 ani, în timp ce metroul ar putea deveni realitate un an mai târziu.

Reamintim că trenul metropolitan va folosi calea ferată existentă prin crearea unor stații intermediare pe raza municipiului Cluj-Napoca, astfel încât oamenii să ajungă mult mai ușor dintr-o parte în alta a orașului .


„Nu e un proiect ușor. E complicat, atât infrastructura, pentru că fiind un oraș istoric, ai tot felul de obstacole care țin de dimensiunea respectivă. Dar, e necesar, pentru că acolo vom avea mobilitate alternativă la mașină și evident că te sufoci. Și atunci, am gândit aceste două proiecte integrate. Trenul metropolitan va fi implementat mult mai repede. Studiul de fezabilitate va fi gata într-un an de zile maxim și, astfel, în 2022 putem trece la execuția propriu-zisă a lucrărilor trenului metropolitan, pentru că nu sunt complicate, inclusiv achiziționarea de rame de transport. Asta e prima componentă. La metrou, termenul este de 24 de luni de realizare a studiului de prefezabilitate și de fezabilitate”, a precizat primarul Emil Boc într-un interviu acordat hotnews.ro, în vara anului trecut.

Edilul a indicat scenariul pesimist, respectiv scenariul optimist în ceea ce privește perioada de timp necesară în vederea implementării proiectului. 


„Am semnat contractul în februarie 2020, dar acum, văzând planul de rezidență urbană, am cerut câștigătorilor licitației să urgenteze realizarea acestor planuri ca noi să putem declanșa în 2022 licitația și să avem contractul semnat până la sfârșitul anului, să putem beneficia de o parte din fondurile europene din planul de rezidență urbană. Trenul metropolitan va putea fi operațional la nivelul anului 2023-2024. Metroul, în orizontul 2024-2025. O prima componentă ar putea să intre în lucru. Noi ne-am pregătit de un orizont de 10 ani. Dacă vin banii europeni, am putea demara lucrările, repet, nu să se circule, pentru că vedeți, e o lucrare complicată, dar demararea lucrărilor să poată începe pe măcar un anumit tronson la nivelul anului 2022-2024”, a precizat Emil Boc.

CITEȘTE ȘI

Un renumit arhitect explică cum încep studiile la metroul din Cluj. Care este sarcina exactă?

 

abonare newsletter