Proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare Cluj - Oradea este marcat de întârzieri. Până în august 2026, doar două segmente din cele patru aflate în lucru ar putea deveni operaționale.
CFR SA a emis o nouă notificare de anulare a zeci de trenuri, inclusiv pe rutele feroviară din Cluj, din cauza datoriilor acumulate. La începutul acestui an, 25% din trenuri au fost anulate fără un anunț prealabil.
Transportul feroviar pare să fie tot mai puțin atractiv pentru români, în condițiile în care doar în primele trei luni din an numărul pasagerilor a scăzut cu 7.5%.
România riscă să rămână fără finanțare europeană pentru continuarea proiectelor de infrastructură. Segmentul Nădășelu - Poarta Sălajului, realizat în proporție de 80%, riscă să rămână fără bani din PNRR.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară achiziţionează alte nouă rame electrice de lung parcurs de la producătorul polonez Pesa. Patru din cele nouă rute vor pleca din Cluj.
Acord decisiv pentru realizarea proiectului trenului metropolitan Cluj, din bani europeni. „Va contribui decisiv la fluidizarea traficului și extinderea locuirii de calitate”, spune primarul Emil Boc.