Odată cu începerea lucrărilor de modernizare a segmentului de linie ferată Aghireșu-Poieni, de la 1 aprilie intră în vigoare un nou program de înlocuire a transportului feroviar cu autobuze pentru asigurarea călătoriei pasagerilor de pe ruta Cluj-Napoca-Oradea.
O călătorie cu trenul între Cluj și București, pe o distanță mai mică de 500 de kilometri, durează circa zece ore. Distanțe similare sunt parcurse în doar câteva ore în țările europene.
Circulaţia feroviară este perturbată, duminică dimineaţa, în staţia Dej Călători de pe raza Sucursalei Regionale CFR Cluj-Napoca, după ce un pantograf s-a rupt.
Nu doar autostrăzile rămân o provocare pentru România. Și căile ferate rămân nemodernizate, iar din 100 km promiși la începutul lui 2023, CFR SA a recepționat zero kilometri.
Unul dintre proiectele pe termen lung ale UE este ca toate capitalele europene să fie conectate prin trenuri de mare viteză. Comisarul european Adina Vălean și-a exprimat speranța că linia pentru trenuri de mare viteză va deservi și ruta București-Cluj.
Veste proastă pentru studenți. Circulația feroviară va fi închisă aproape total între Cluj și Oradea, începând din anul 2024, din cauza lucrărilor de electrificare a liniei de cale ferată.